AMD Ryzen 7 9850X3D: nieuwe AM5-gamingkampioen krijgt hogere boostklok

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD heeft tijdens de CES de Ryzen 7 9850X3D aangekondigd. Dit is het nieuwe topmodel voor gamingdesktops. Deze sku wordt in het eerste kwartaal van dit jaar verwacht, de adviesprijs is nog niet bekend. De langzamere Ryzen 9800X3D heeft een msrp van 529 euro. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vooral het verbruik, 120 watt voor de snelste gamingprocessor van dit moment is erg indrukwekkend.

Met een undervolt en +200 boostclock all core zit ik alweer dichter bij een 9850x3d
Dat komt wel met een temperatuur van 85 graden (cinebench 2026). In games wordt de temperatuur lang niet zo hoog Er is vast nog wel tuning mogelijk, maar ik heb geen kaas gegeten van al die vreemde termen in de BIOS, en wat het precies doet. Dus daar blijf ik tot zover vanaf. Ook niet de moeite om me daarin te verdiepen als het maar max 200MHz extra oplevert.
Uiteindelijk is een Undervolt alleen eigenlijk de moeite waard.
Ik vond het interessanter om een 2,66GHz Core2Duo 6750 te OC-en naar 3.6 tot 3.8GHz met ietsje meer Vcore

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh