AMD Ryzen 9 9900X verslagen in Cinebench met overgeklokte Intel Bartlett Lake OEM-CPU

Lid geworden
mrt 6, 2017
Intel kondigde begin maart Intel Bartlett Lake 12P aan. Deze processors met tot 12 P-cores zijn bedoeld voor het embedded-segment en professionele toepassingen, al heeft dat overklokkers er niet van weerhouden om aan de slag te gaan met de nieuwe chips. Na de eerste inspanningen om de Core 9 273PQE werkend te krijgen op reguliere Z790-moederborden komen nu de eerste benchmarkresultaten binnen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Overgeklokte Intel Bartlett Lake verslagen door lichtelijk ge-undervolte 9900X op luchtkoeling!😏
CPU-Z Validatie: https://valid.x86.fr/iwt9nq
R23 Mullti-Core: 35314

Helaas net 1 puntje tekort op de Core Ultra 7 265K.
1775604468353.png

*Edit:
Ik ben wel benieuwd wat me systeem kan doen als ik ook het geheugen ga tunen, dat staat gewoon op EXPO-6000. Met wat nader onderzoek blijkt dat hij gewoon 233W trekt, moet dan wel zeggen dat de 2 Noctua industrials op de Scythe Mugen 6 hier wellicht wel een beetje helpen :LOL:

Laatst bewerkt:
Ik kon het helaas niet laten om nog een extra run te doen met HwInfo64 op de achtergrond, dit keer met het wattage gelimiteerd op 170 W en wat PBO instellingen veranderd.
35020 vind ik dan nog best netjes met een kamertemperatuur van ongeveer 20 á 21 graden celsius, zeker gezien de industrial fans( CPU en CPU 2) niet eens voluit( ~3000 RPM) zijn gaan draaien.

De fan van de Scythe Mugen, een Wonder Tornado 120 PWM die tot 2000 RPM kan draaien, heb ik verplaatst als System Out in mijn kast, de Corsair Carbide 330R Titanium Edition. Inmiddels al 11 jaar in gebruik!
Het bovenste paneel van de kast heb ik gesloten gezien ik de fan van de voeding toch opschroef tijdens zwaardere cpu+gpu sessies zoals gamen, maar die NF-A14 als System In Fans zijn zeer nuttig.

1775610663151.png

Dit zijn wat oudere foto's van 2025. De intake trekt behoorlijk wat stof aan, lijkt mij altijd een goed teken dat de airflow in orde is. De voeding heeft tegenwoordig een 180 graden slag gemaakt.
1775612823306.png
1775612982782.png

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh