'AMD trapt gaspedaal in met onaangekondigde Ryzen 5 9650X en Ryzen 7 9750X'

Lid geworden
mrt 6, 2017
Volgens de doorgaans goed geïnformeerde Twitteraar Chi11eddog heeft AMD twee nieuwe Zen 5-processors voor socket AM5 op de planning staan. Met de Ryzen 5 9650X en Ryzen 7 9750X zou de fabrikant snellere varianten van de bestaande hexa- en octacore op de markt willen brengen, maar mogelijk met een flink hoger stroomverbruik. De releasedata of adviesprijzen zijn nog niet bekend. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zelfde verhaal als bij de 9850X.
Na maximale PBO tunning doet mijn 9600X ook 5,6 all core in CB23

Dat is dan jammer voor hun. Komen weer met alle bijzondere dingen weer te laat op de markt. R7 5700x was toen ook al vrij te laat, was ook een hele mooie cpu voor ze tijd.
Zat wel te wachten op een snellere 9700x, maar daarom toch maar voor een 7800x3d gegaan.

Dat is de 9850X3D en die heeft 2 cores meer
Het punt wat ik wilde maken is dat ook deze 9X50 CPU's ook gewoon de 9x00 zijn met hogere clocks out of the box.
Die clocks haal je met de orginele 9X00 via PBO ook.
DerBauer heeft tests gedaan en de 9X50 CPU's presteren met PBO niet beter dan de 9X00 CPU's met PBO.

Het punt wat ik wilde maken is dat ook deze 9X50 CPU's ook gewoon de 9x00 zijn met hogere clocks out of the box.
Die clocks haal je met de orginele 9X00 via PBO ook.
DerBauer heeft tests gedaan en de 9X50 CPU's presteren met PBO niet beter dan de 9X00 CPU's met PBO.

In de meeste gevallen scheelt het maar een paar % in snelheidswinst. Ik heb zelfs test gezien waar de 9850X3D slechter presteert dan zijn voorganger. Gewoon momentopname, of zal hij toch al down clocken?

Mijn 9800X3D blijft stock onder de Mugen 6 rond de 70-75 graden bij een stresstest.
Geef ik hem +200MHz zonder undervolt, dan knalt hij over de 95 graden, en kapt Core1 ermee.
Een undervolt tot -32 haal ik, maar heb hem ingesteld op -30. Onder een stresstest haal ik dan 5.4GHz Max. Gaat ook nog wel over de 90 graden dan.
Er zal vast hier en daar nog finetuning mogelijk zijn, maar daar weet ik het fijne niet van. Ik ga dus ook niet zomaar settings veranderen. En mogelijk helpt een waterkoeler ook nog.

Maar eerlijk. Die CPU is zo snel... In wat ik tot nu toe gespeeld heb,.komt hij gemiddeld niet eens aan de 25% belasting. Die 90-95 graden blijft dan ver weg. En als ik zie wat de winst is van de 9850X3D.....Het is het allemaal niet waard om er überhaupt tijd in te steken. Undervolten die CPU en het daarbij laten.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh