'AMD-videokaarten eind dit jaar tientallen euro's duurder door hoge VRAM-prijzen'

Lid geworden
mrt 6, 2017
Videokaartfabrikanten hebben hun partners concrete waarschuwen gegeven over duurdere AMD-gebaseerde modellen. Dat wordt beweerd op het Chinese Board Channels-forum. Er wordt al even bericht over duurdere AMD-gpu's, maar toen werd simpelweg "minstens 10 procent" genoemd. De stijgingen zijn te wijten aan hogere kosten voor videogeheugen, die de fabrikanten doorrekenen aan hun klanten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Nooit gedacht dat destijds 600 euro voor een 3070 een investering zou zijn die qua prijs/efficiëntie 10 jaar mee zou gaan, maar iedere kaart die betere performance levert is of duurder en/of verbruikt meer stroom.

Ik vraag me af hoe snel de prijzen in December nog gaan stijgen.. En hoe binnen 1 a 2 weken.
Heb ook al gelezen dat je niet hoeft te wachten op de RDNA 4 Refresh kaarten.
Dus ik was eigenlijk wel in de veronderstelling deze maand nog een 9070 XT erbij te kopen.
(geen zin om 2 a 3 jaar te gaan wachten op UDNA als deze kaarten toch ook vreselijk duur op de markt gezet gaan worden.)

Wil liefst vandaag / deze week of volgende week de knop wel gaan door hakken. Januari 2026 gaat het hem denk ik niet worden (vermoed dat het dan weer over de 700 euro terug gaat?)
Just because it can.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh