AMD's Zen 6 processors krijgen 12 rekenkernen per CCD zonder noemenswaardig groter te worden

Lid geworden
mrt 6, 2017
Zen 6 wordt de derde generatie processors van AMD op de AM5-socket en moet later dit jaar zijn intrede doen. Hoewel de afgelopen generaties voornamelijk profiteerden van hogere single-core prestaties en sneller DDR5, lijkt de nieuwe generatie de "core complex dies" of CCD's flink te veranderen. Volgens de redelijk betrouwbare X-gebruiker HXL (@9550pro) zal Zen 6 namelijk 12 rekenkernen per CCD bevatten. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik ben altijd een beetje de weg kwijt met die CCD's

Klopt het dat mijn 9800X3D 2 CCD's heeft, met op/aan elke CCD 4C/8T waarbij 1 CCD beschikkking heeft over de 3D V-Cache?

Ik ben altijd een beetje de weg kwijt met die CCD's

Klopt het dat mijn 9800X3D 2 CCD's heeft, met op/aan elke CCD 4C/8T waarbij 1 CCD beschikkking heeft over de 3D V-Cache?

Meen je dit serieus? En je zit op een hardware forum?
Misschien moet je maar wat vaker upgraden, dan hou je het beter bij o_O:ROFLMAO::sneaky:

Om nog even serieus te reageren: Nee dat ding heeft er maar 1. Pas bij 12 core en omhoog krijg je er 2. CCD is waar zegt maar de processor core zelf in zit. De i/o die is alleen om pci-e lanes en geheugen ect aan te sturen.) Die zit daar onder en is vaak de grotere die.
Dus met Zen 6 krijg je dus maximaal 12 cores per ccd. 2x 12 = 24 cores over 2 CCDs.

Post automatically merged:

Zen 7 krijgt 16 cores per CCD.. Dit was toch al oud nieuws als je MLID in de gaten hebt gehouden. Die heeft vrij veel al gespoiled.

Laatst bewerkt:
Meen je dit serieus? En je zit op een hardware forum?
Misschien moet je maar wat vaker upgraden, dan hou je het beter bij o_O:ROFLMAO::sneaky:
Post automatically merged:

Zen 7 krijgt 16 cores per CCD.. Dit was toch al oud nieuws als je MLID in de gaten hebt gehouden. Die heeft vrij veel al gespoiled.

We zijn niet allemaal als Robindabomb die bij elk wissewasje zijn CPU upgradet....ongeacht of het nodig is. Besef dat wel knuppel...hoe pathetisch :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: . Daarnaast interesseren dat soort detail me normaal totaal niet. Jij zit zeker hier omdat je alles al weet? Als je alles al wist, had je opns advies niet nodig voor systemen waarvan je toch al zeker weet dat je ze gaan upgraden naar een 9800X3D. Je zoekt alleen WEER de bevestiging bij anderen voor je koopverslavingen.

Maar het is wel duidelijk.... Feit dat je wordt aangesproken, en vervolgens je topic gaat deleten :ROFLMAO:, laat wel zien hoe zielig dat je bent...
En je bent weer terug in je gedrag van Techfora...

Verder ben ik niet van het upgraden op de manier zoals jij doet....verre van. Ik doe 1x upgraden en kan dan weer jaren mee, ongeacht het aantal systemen.
Jij zoekt elke generatie weer excuus om zoveel mogelijk van je systemen te upgraden

Misschien in therapie gaan voor je problemen. (daarvoor wil ik ook nog best even linken hoor ;) ) Je zet jezelf voor lul op dit forum met je berichten en gedrag :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:.
Je bent daar niet voor niets verwijderd na berichten die je naar admin/mods had gestuurd.

Denk je nou echt dat ik geintereseerd ben in dat soort zaken? Ik ben geïnteresseerd in prijzen, en wat ik ervoor krijg.
Hoe en waarom lig ik niet wakker van.

Laatst bewerkt:
Het gaat om 3 systemen, niet om een.. Daarom lijkt het voor je dat ik elke keer upgrade.
Systeem 1 blijf toch zo tot Zen 7.
Systeem 2 MSI pc. Daar hoeft voor mij geen 9800x3d in. Daar zit al een 7800x3d in.
Woonkamer pc nieuwe. Ja daar zou ik wel iets snellers voor willen.

En je zegt het al zelf. Ligt eraan wat je er voor moet betalen..
Dus misschien maar een 7800x3d in systeem 3.. Als je beetje op ALI kijkt, kan er zeker nog wel wat van die prijs af.

Maar het is wel duidelijk.... Feit dat je wordt aangesproken, en vervolgens je topic gaat deleten :ROFLMAO:, laat wel zien hoe zielig dat je bent...

Probeer jij maar eens een grote vent te worden, want je praat hier als nog een kleine jochie..

Moet je dan ook overal bevestiging voor hebben waarom ik het systeem verwijderd hebt. Nee niet om de reden dat jij denkt te weten.
Heb het verwijderd omdat al gezegd hebt dat ik geen systeem meer online op forums ga zetten.. Omdat dit altijd wel rare personen zoals jou aantrekt.

Jij lijkt wel zo iemand die alle computer forums afgaat. In de kont van mensen kruipt en dan een beetje bijzonder probeert te doen.

Verder ben ik niet van het upgraden op de manier zoals jij doet....verre van. Ik doe 1x upgraden en kan dan weer jaren mee, ongeacht het aantal systemen.
Jij zoekt elke generatie weer excuus om zoveel mogelijk van je systemen te upgraden

Als of het mij wat boeit wat jij met je computer doet. Al stop je hem van mij maar lekker diep in je reet.
Hoef de kosten toch niet voor jou op te hoesten.

Misschien in therapie gaan voor je problemen. (daarvoor wil ik ook nog best even linken hoor ;) ) Je zet jezelf voor lul op dit forum met je berichten en gedrag :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL:.
Je bent daar niet voor niets verwijderd na berichten die je naar admin/mods had gestuurd.

Wil best wel even bij je langskomen hoor.. Kijk wel of je dan nog zo`n grote mond hebt.
Kan je vertellen dat het dan niet goed met je eindigd.

Dat is jou kant van het verhaal.

Mijn kant van het verhaal is dat ik mijn account daar gewoon opgezegd hebt. Moeiteloos zonder een enkele probleem.

Wat mij aan jou stoort is dat je hele eigen verzonnen verhalen op i-net gaat zetten zonder enige vorm van respect naar je mede gebruikers.
Of doe je dat bij andere gebruikers ook zo?

Wees maar blij dat ik niet bij je in de buurt woon. Anders had ik je vel allang over je hoofd getrokken
Jij praat teveel domme dingen, kan een keer tegen je gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Probeer jij maar eens een grote vent te worden, want je praat hier als nog een kleine jochie..

Moet je dan ook overal bevestiging voor hebben waarom ik het systeem verwijderd hebt. Nee niet om de reden dat jij denkt te weten.
Heb het verwijderd omdat al gezegd hebt dat ik geen systeem meer online op forums ga zetten.. Omdat dit altijd wel rare personen zoals jou aantrekt.

Jij lijkt wel zo iemand die alle computer forums afgaat. In de kont van mensen kruipt en dan een beetje bijzonder probeert te doen.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Jij weet helemaal niks over mij. Omdat ik dat niet deel op een forum.
Ik sta al langer op eigen benen dan jij, ga niet janken over relatieproblemen op een forum.
Jij geeft meer uit aan je uit de hand gelopen hobby dan je gezin.

Als of het mij wat boeit wat jij met je computer doet. Al stop je hem van mij maar lekker diep in je reet.
Hoef de kosten toch niet voor jou op te hoesten.
Wie praat er als een klein jochie?
Ik betaal het zelf wel hoor, heb een beter loon dan jou! 🤡

Wil best wel even bij je langskomen hoor.. Kijk wel of je dan nog zo`n grote mond hebt.
Kan je vertellen dat het dan niet goed met je eindigd.
Hahaha wat een grote jongen, wat ben je toch stoer. Zei je dat ook tegen de admins op Techfora? Ik ben erg onder de indruk van je dreigende woorden.
Kom je dan 250-300 km met je scooter deze kant op? Je hebt nog geen rijbewijs op zak. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:Post hier even je bericht als je onderweg bent? Meeten we dan!

Je Nederlands is trouwens ook wat gebrekkig. Het is eindigt, geen eindigd.
Lees ook regelmatig "verlopig".... Het is voorlopig
Iets zegt me dat je de basisschool niet afgerond hebt.

Beter loon dan mij. Je weet helemaal niets. Waar baseer je dat op?

Basis school niet afgerond... Weer dat zelfde riedeltje. Trouwens zijn mensen die slechter type dan mij. Dus maak je daar maar geen zorgen om.
Meeste pubertjes kunnen niet eens een analoge klok af lezen. Laat staan alleen straat taal kunnen spreken.

Ik weet meer over jou dan je denkt.

En pas je reacties maar snel aan... een quote verandert er niet door :ROFLMAO:

edit:
En laat ik je er op attenderen dat jij deze discussie uitgelokt hebt in dit forum. Dus dingen die tegen mij gebruikt worden...? Kijk in de spiegel :ROFLMAO:

Ik heb hartelijk om je gelachen, maar hier ga je nu in de negeerstand. Robindabomb kan toch niet tegen mensen die kritiek ergens op hebben.
Het ga je goed en veel plezier van je volgende builds 🤡

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh