Aoostar brengt mobiel naar desktop: MoDT-moederbord met Ryzen 9 9955HX3D

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het in Europa relatief onbekende Aoostar heeft een desktop-moederbord uitgebracht waarbij een mobiele AMD Ryzen 9 9955HX3D-processor is geïnstalleerd. Dit MoDT (Mobile on Desktop) micro-atx moederbord komt in twee varianten: het bovengenoemde met een AMD Ryzen 9 9955HX3D, maar ook een variant waarop een Ryzen 9 9955HX is geïnstalleerd. De prijs valt ook nog relatief mee, maar daarover verderop meer. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De 9950HX heeft toch geen 3D cache ?
Verder zou het wel handig zijn geweest als de prijzen gewoon vermeld worden.
Voor degenen die niet zelf willen zoeken en rekenen:
met de 9955HX 585
met de 9955HX3D 635

Een leuke ontwikkeling dit soort bordjes al mag het van mij een ITX formaat of nog kleiner zijn, Minisforum heeft ze ook al een tijdje en ze zijn prima geschikt om i.c.m. een low profile GPU een console/pc voor bij de tv te bouwen.
Bij een dergelijke toepassing zijn wat mij betreft de toverwoorden zuinig en stil en dan zijn laptop chips uitermate geschikt.
Meest positieve uitschieter is op dit moment het Framework bord met de Ryzen AI Max+ 395 en omdat het gesoldeerd geheugen gaat dan de voorkeur uit naar de 128GB uitvoering al is het maar omdat je dan 96GB kan toewijzen aan de iGPU, groot voordeel is dat voor mij de dGPU dan achterwege kan blijven.
Groot nadeel is ook een uitschieter en dat is de prijs van bijna 2 Mille, ik laat het nog een poosje op me inwerken. :d

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh