ASRock DeskMini vernieuwd met nieuwste Intel- en AMD-processoren

Lid geworden
mrt 6, 2017
ASRock heeft gisteren twee nieuwe varianten uitgebracht van hun DeskMini-ultracompacte pc’s. De DeskMini B860 beschikt over Thunderbolt 4-connectiviteit, quad-display output en ondersteuning voor dual DDR5 CSODIMM-geheugen. De AMD-variant, de DeskMini X600/USB4, bouwt voort op oudere modellen en voegt USB4 toe aan de D-Sub-interface. Hij kan tot drie schermen aan en ondersteunt AMD’s robuuste APU-varianten. Dit model is dus ideaal voor toepassingen als AI-powered video-applicaties, multitasking, digitaal onderwijs en home multimedia-entertainment. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vergeleken met het mini pc aanbod van merken als Minisforum en Beelink ziet dit er vrij armoedig uit en ga je er zeker geen design awards mee winnen, voor een mediacenter oplossing onder de tv zou ik dus wel weten waar te winkelen want het oog wil ook wat.
In een gesloten kast kan dit prima natuurlijk.

Tja als je het vergelijkt met minisforum PC's en andere merken zien deze er inderdaad reusachtig uit en featurewise zijn ze iets minder goed uitgerust, daar staat dan weer tegenover dat je deze nog zelf kan "invullen" en de prijs iets lager kan zijn. Ik vind mini-mini wel handig als je bijvoorbeeld een hele serie "servers" wil neerzetten en je het stroomverbruik laag wil houden maar als je hem als media station of als workstation wil gebruiken denk ik dat je iets beter zit met een iets grotere behuizing zodat de koeling beter geregeld kan worden..
Zelf zou ik nog altijd gaan voor zelfbouw, maar dat is utieraard omdat ikzelf graag met hardware bezig ben..

Leuk kastje vd prijs, een extra usb-aansluiting of 2 was fijn geweest.
Zie hier wel een doeleinde voor.
Maar er zijn mini pc's die bovenstaande het lastig kunnen maken, zeker gezien de mini pc's vaak in de aanbieding zijn.
En vaak met betere aansluitingen.
Ligt een beetje aan wat je ermee wilt gaan doen dus.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh