ASRock wil smelten 12V-2x6-stekker voorkomen met temperatuursensor

Lid geworden
mrt 6, 2017
ASRock heeft een speciale voedingskabel op zijn website geplaatst. Zoals de naam doet vermoeden is de 12v-2x6 600W / L-Type Cable bedoeld voor videokaarten met de beruchte 12v-2x6-connector. Opvallend is de temperatuursensor, die verbindt met voedingen van het merk en moet voorkomen dat de stekker smelt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
To little to late zou ik zo zeggen.. Als je met een nieuwe stekker komt moet die toch beter zijn dan de oude, maar blijkbaar denkt nVidia daar heel anders over, want goedkoper, meer winst..
Dit had van bij het begin in die stekke rmeoten zitten en ingewerkt in zowel voeding als videokaart. Ik heb er heel wat video's over gezien en kan alleen maar concluderen dat er hier centen bespaard zijn terwijl het zo veelbelovend is, 1 stekker tot 600W en als je de video van Der8auer ziet waren ze zelfs bezig met dubbele 600W stekkers.. Maar zet er dan wat inteligente componenten op die alles een paar Euro duurder maken per kabel maar dat je wel veilig bent qua brand en smelten..

Ik snap gewoon niet dat men met allerlei workarounds komt steeds. Volgens mij is inmiddels gewoon bekend dat de stroomverdeling door de draden niet goed geregeld wordt omdat er gesneden is in het circuit dat daarvoor moet zorgen. Een temperatuursensor gaat problemen wel detecteren maar niet oplossen.

Toe maar een speciale voedingskabel, misschien is een speciale brandblusser erbij ook nog een leuk idee, of de GPU makers gaan eens echt innoveren en prestaties verbeteren met wat minder vermogen i.p.v. steeds meer.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. De consument betaalt wel... Ik zie geen probleem :stupid:

Dat felle kleur idee is gestolen van MSI volgens mij waren die er als eerste mee.

Connector personaliseren, hoe komen ze erop die gekke Taiwanese.
Misschien beter een trechter erop en bij brand dat je hem zelf vol mag pissen.

Losse sense kabeltje aan een voeding kabel ben ik niet zo kapot van..
Ze kunnen beter een veiligheids systeem in de voeding zelf maken. En of een betere load balancer eraan toe voegen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh