[Verzamelthread] Bazzite verzamel en hulp thread. (1)

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Heb net ook bazzite op de msi pc gezet.

Mijn eerste in druk momenteel. Laat zicht boven gemiddeld goed installeren (kan fout gaan als je windows TPM en secure boot eerder hebt gebruikt, wat bij mij ook zo ging.
Daarnaast erg weinig flatpacks om te installeren.
Voor de rest is alles wel erg minimaal van opzet. Dat videokaart drives en rest van je systeem word geinstalleerd is natuurlijk altijd top.

Laatst bewerkt:
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Plaats hem hier even:

Ben zelf even aan het kijken naar een nieuwe Linux versie. Alhoewel dit niet het ideale topic is, lukt het om de games goed aan de praat te krijgen met deze config en Bazzite? Ben zeer geïnteresseerd.

Ja over het algemeen wel met Steam en GoG.

Een enkele game op Steam werkt bij mij niet. Waaronder Farcry 3 en nog een paar.
Maar Call of Duty weer wel.
Op GoG werkt de gehele Sniper Ghost Warrior reeks ook.
Dit account laad ik in Heroic. Heroic toont dan al je games als een soort Play Store. 1 klik installatie.....

Bazzite is voor de nieuwere hardware, voor Haswell en hoger, is er ook Pika OS.
Daarover is ook een bericht op de homepage ergens. Dat werkt ook met de GTX 1080.
Die wil ik zelf nog eens als Dual boot op mijn Haswell plaatsen, en kijken of het ook werkt met de SLI setup (2x GTX 770) of überhaupt 1 kaart....

Bazzite werkt goed, enige wat ik had is dat bijvoorbeeld dat keepassXC niet de locatie kon onthouden waar de database bestand staat denk door dat het een flatpack is.

voor de rest een distributie die goed in elkaar zit.

Wat ik jammer aan Bazzite vind is dat het met hun eigen Ujust systeem werkt. En niet met de package manager van fedora.. Als je dat laatste hebt bied het zoveel meer mogelijkheden en makkelijker uitleg voor te vinden.

Snap dat je Ujust --choose kan invoeren.. ) maar kwa opties vrij minimaal is.. Zover ik gezien heb.

Zolang ik dat niet nodig heb, zal ik dat ook niet gebruiken.

Ik heb gekozen voor Bazzite om de eenvoud van installatie, minimaal geouwehoer in de console. Tot op heden had ik nog nooit ervan gehoord. Als ik iets nodig heb Google ik er wel op en red me er wel mee. Maar ik wil het gebruik ervan wel beperken. Een leek wil de console eigenlijk helemaal niet gebruiken. Die zal MS-DOS al lastig vinden:ROFLMAO:

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh