be quiet! Pure Loop 3 LX Review. Krachtige koeling, prettige prijs

Lid geworden
mrt 6, 2017
Koeling, voedingen en kasten: dat kun je wel aan be quiet! over laten. Het Duitse merk is al jaren een populaire keuze in onze markt, al is het in het segment koelers vooral bekend om zijn luchtkoelers, inmiddels heeft het ook een flink aanbod van aio-waterkoelers. In dit artikel kijken we naar de Pure Loop 3 LX, een waterkoeler die voor zo'n 100 euro verkrijgbaar is in de uitvoering met 360mm lange radiator. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Interessante koeler en idd BeQuiet is zijn gamma serieus aan het uitbreiden. Mooie prijs voor een mooie koeler en gelukkig niet zo saai.

In de stille stand blijft de cpu-tile van de AMD Ryzen-processor op gemiddeld 69 graden en maximaal 84,9 graden. De cores bereiken maximaal 87,5 graden, met een gemiddelde van 56,1 graden. Als we kiezen voor meer lawaai, dan gaat de tile tot 69,5 graden en gemiddeld 67,5. De kern is dan 70,5 graden maximaal en gemiddeld 53,8 graden.

Gaat dit om het 9800X3D systeem? Stock of met undervolt/OC?

Ik zou mijn 9800X3D wel eens onder een 360mm waterkoeler willen proberen. Gewoon omdat het kan, en om te zien of het genoeg verschil maakt, met OC.

Persoonlijk vind ik het daisychained systeem van Corsair's Icue, en de oplossing van de Sharkoon S100 weer veel mooier. Icue werkt dan weer niet met Linux. En wat ik begreep van Frank gaat Corsair daar ook niet mee aan de slag. Dat merk kan ik dus sowieso overslaan.
Het enige optische nadeel van de S100 die ik nog kan bedenken is de lelijke afwerking van de PWM/ARGB flatcables naar de 1e fan in de chain. Dit kan veel mooier met een ronde of sleeved kabeltje. Dat voorkomt die lelijke knikken in de kabel. Daarmee creëer je echt een "Icue-achtig" iets.

Voor nu zou ik dan de koeler moeten nemen met het beste koelblok op de CPU, en daar een mooie set Daisychained ARGB fans (die je aan elkaar klikt) van Ali moeten fixen

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh