be quiet! Silent Loop Review. Een krachtige en stille aio-koeler

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het topmodel aio-koeler van be quiet! is de Silent Loop 3. Deze koeler ligt voor zo’n 150 euro in de winkel en moet volgens de fabrikant stilte en goede prestaties combineren. Het Duitse be quiet! heeft een naam hoog te houden op het gebied van koeling. In onze regio is het een van de marktleiders op het gebied van luchtkoeling en voedingen.
Zwart is de kleur van dit merk, en de koeler is strak en degelijk vormgegeven – precies zoals we van onze Oosterburen gewend zijn. De afgelopen periode hebben we ook stilgestaan bij twee andere aio-koelers van dit merk. De stijl van de Silent Loop 3 is vergelijkbaar met die van de andere twee.
We trapten bij die andere reviews af met de betaalbare Pure Loop, die ondanks zijn lage prijs goede prestaties biedt en door de rgb-fans en de plaatjes die je op de pomp kan plaatsen iets frivools heeft. De Light Loop is een tikje duurder en ook een tikje stiller. De Pure Loop koop je al voor 100 euro, en voor een paar tientjes meer is de Light Loop van jou. Voor de SIlent Loop die we vandaag bespreken ben je zo’n 150 euro kwijt. Dat is niet veel geld, als je het vergelijkt met wat bijvoorbeeld voor producten van Asus en Corsair wordt gevraagd. Een typisch detail van dit merk is de mogelijkheid om de aio bij te vullen via een nippel, een flesje vloeistof wordt meegeleverd. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Als ik dit zo lees zou ik het eventueel wel kunnen overwegen om in plaats van mijn vertrouwde luchtkoelers naar deze over te schakelen, stil en navulbaar..

Als ik dit zo lees zou ik het eventueel wel kunnen overwegen om in plaats van mijn vertrouwde luchtkoelers naar deze over te schakelen, stil en navulbaar..
Tenzij je een top processor hebt of aan een stevige overklok gaat beginnen is een koeler als dit vrij zinloos of je moet een showsysteem hebben in een aquariumbehuizing.
3 fans en een pompje is nooit stiller dan een goede Noctua met één 140mm fan en dat is koelprestatie genoeg voor de gemiddelde CPU.

Tenzij je een top processor hebt of aan een stevige overklok gaat beginnen is een koeler als dit vrij zinloos of je moet een showsysteem hebben in een aquariumbehuizing.
3 fans en een pompje is nooit stiller dan een goede Noctua met één 140mm fan en dat is koelprestatie genoeg voor de gemiddelde CPU.
Zeker, ben het helemaal met je eens. Ik heb zowat in alles een Noctua zitten, en ik moet toegeven ook enkele Thermalright koelers, prijs prestatie zijn die onklopbaar.. (zeker voor een koelere CPU of een T variant)

Zeker, ben het helemaal met je eens. Ik heb zowat in alles een Noctua zitten, en ik moet toegeven ook enkele Thermalright koelers, prijs prestatie zijn die onklopbaar.. (zeker voor een koelere CPU of een T variant)
Thermaltake heatsink met Noctua fan zie ik als ideale combi.

Thermaltake heatsink met Noctua fan zie ik als ideale combi.
Ik had het over Thermalright, maar Thermaltake lijkt me ook wel redelijk. En idd er zijn wel fans die de Noctua's benaderen, maar dan net niet helemaal..

Ik had het over Thermalright, maar Thermaltake lijkt me ook wel redelijk. En idd er zijn wel fans die de Noctua's benaderen, maar dan net niet helemaal..
My bad, ik bedoelde Thermalright.
Thermaltake is absolut mijn merk NIET.

My bad, ik bedoelde Thermalright.
Thermaltake is absolut mijn merk NIET.
Dan zijn we het daar inderdaad over eens ;)
Ze zijn zowat the Scythe van pakweg 10-15 jaar geleden..

Dan zijn we het daar inderdaad over eens ;)
Ze zijn zowat the Scythe van pakweg 10-15 jaar geleden..
Kan me nog herinneren dat ik een zwaar overclockte Q9550 koelde met een Mugen/ Ultra Kaze 3000 rpm combo.....
Deed qua geluid niet onder voor een stofzuiger.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh