Bowers & Wilkins PX8 S2 Review. Een ultieme draadloze hoofdtelefoon voor muziekliefhebbers

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het is even wennen als je dit product opzet. Het voelt zeer comfortabel en stabiel aan. Het is geen hoofdtelefoon waar je de oorschelpen compleet kunt inklappen tot een compact pakketje. Het is dus best een groot ding. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Gezien de Foto van Frank met de hoofdtelefoon werd hij wel happy vd hoofdtelefoon gezien zijn gezicht.
Mooie hoofdtelefoon maar helaas buiten mijn budget.

Bedankt voor de review.
Ik heb sinds vorig jaar de voorganger S8 rev. 1 van deze hoofdtelefoon. Ik sta er niet van te kijken dat deze goed bevalt want dat doet de eerste ook al (bij mij).
Is het jullie opgevallen hoe groot het gat in audio kwaliteit is als je bedraad via usb luistert? Dan komt de hoofdtelefoon echt volledig los.

Zonder twijfel een uitstekende hoofdtelefoon zoals je van B&W kan verwachten, maar deze (prijs) klasse gebruik ik niet mobiel en er is concurrentie genoeg.
Als het echt moet klinken heeft bekabeld nog steeds mijn voorkeur en mag draadloos wel achterwege blijven, en als het even kan het liefst ook nog met een goede hoofdtelefoonversterker.

Bedankt voor de review.
Ik heb sinds vorig jaar de voorganger S8 rev. 1 van deze hoofdtelefoon. Ik sta er niet van te kijken dat deze goed bevalt want dat doet de eerste ook al (bij mij).
Is het jullie opgevallen hoe groot het gat in audio kwaliteit is als je bedraad via usb luistert? Dan komt de hoofdtelefoon echt volledig los.
Dat verschil valt bij dit model wel mee, mogelijk vanwege de scheiding van de techniek bij dit model.

Het valt sinds kort onder de Samsung vlag. Ben benieuwd of het merk zijn eigen identiteit kan behouden.

Dat verschil valt bij dit model wel mee, mogelijk vanwege de scheiding van de techniek bij dit model.
Ik bedenk me dat het ook kan liggen aan de PC waarop hij aangesloten wordt. Ik gebruik hem meestal op de laptop van de zaak. Wellicht is daar het verschil wat groter mee vanwege de implementatie van het geluid.

Ik bedenk me dat het ook kan liggen aan de PC waarop hij aangesloten wordt. Ik gebruik hem meestal op de laptop van de zaak. Wellicht is daar het verschil wat groter mee vanwege de implementatie van het geluid.
Daar zal waarschijnlijk geen heel luxe DAC inzitten en pc's hebben doorgaans geen hoogwaardige bluetoothcodecs.

Ik had hiervoor een Surface laptop. Daar was het geluid iets beter op.

Ik bedenk me nog wat. Gaat de nieuwe WhatsApp FLAC audiokwaliteit optie ook gereviewed worden?

Ik had hiervoor een Surface laptop. Daar was het geluid iets beter op.

Ik bedenk me nog wat. Gaat de nieuwe WhatsApp FLAC audiokwaliteit optie ook gereviewed worden?
Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt? Maar ik denk dat je mogelijk op de nieuwe streamingkwaliteit van Spotify bedoelt. Ik gebruik eigenlijk vooral Tidal, maar heb voor deze test ook Spotify in de hoge kwaliteit gebruikt. Ik moet eerlijk zeggen: dat ik weinig verschil hoor tussen Tidal en Spotify, al ligt het natuurlijk wel aan de beschikbaarheid van opnames in hoge kwaliteit.

Ja ik doelde eigenlijk op een test hoe goed het nu eigenlijk is t.o.v. wat ze voorheen maximaal aanboden of t.o.v. Tidal.
Dat zou wel voor me kunnen uitmaken betreft keuzes.

Ik was vandaag zelf wat aan het testen met mijn eigen DT911 t.o.v. de HD800 en daarbij viel me wel op dat veel muziek niet beter klinkt. Al moet ik zeggen dat bij Danny Vera's All I wanna do is make love to you alles uit de kast werd gehaald op de HD800. Die was dus wel echt beter geworden. En ik zapte eigenlijk alleen maar erlangs, maar bleef snel hangen.

Ik gebruik trouwens aparte hoofdtelefoon dac en eindversterker.

Ja ik doelde eigenlijk als een test hoe goed het nu eigenlijk is t.o.v. wat ze voorheen maximaal aanboden of t.o.v. Tidal.
Dat zou wel voor me kunnen uitmaken betreft keuzes.

Ik was vandaag zelf wat aan het testen met mijn eigen DT911 t.o.v. de HD800 en daarbij viel me wel op dat veel muziek niet beter klinkt. Al moet ik zeggen dat bij Danny Vera's All I wanna do is make love to you alles uit de kast werd gehaald op de HD800. Die was dus wel echt beter geworden. En ik zapte eigenlijk alleen maar erlangs, maar bleef snel hangen.
Ik heb mijn testplaylist op een paar platformen staan, maar ik moet zeggen dat ik zelf Tidal fijner vind voor dit soort dingen. Het nadeel is dat sommige genres wat minder vertegenwoordigd zijn en dat Spotify natuurlijk ook een goed Podcast-platform is en Tidal zich vooral richt op muziek. Ik heb niet echt een 1-op-1 test gedaan, ook omdat het niet per se mijn doel was op dat moment. Ik wilde natuurlijk vooral even deze hoofdtelefoon testen in relatief korte tijd. Een ander pluspunt van Tidal is dat ze een goede app hebben voor Apple TV en dat je daarmee ook goed de Atmos-mogelijkheden van muziek bij soundbars kunt testen. Bij dit soort launches heb je nu eenmaal geen zee van tijd om enorme luistersessies te doen. Gelukkig had ik een vliegreis voor de boeg waar ik hem even rustig op ruisonderdrukking kon testen en ook genoeg rustige momenten op het vliegveld.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh