Chinese geheugenhandelaren in paniek door plots dalende DDR5-prijzen

Lid geworden
mrt 6, 2017
De geheugenmarkt in China maakt een scherpe omslag door: waar prijzen maandenlang stegen door schaarste en AI-vraag, is nu sprake van een snelle prijsdaling. Volgens recente berichten leidt dit tot paniek onder handelaren die grote voorraden DDR-geheugen hebben opgebouwd tegen hogere prijzen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
tja, you win some, you loose some.. Als je dacht veel geld te verdienen op geheugen dan zou het wel ens verkeerd kunnen uitpakken natuurlijk..

Waar er in Asia druk gespeculeerd wordt, is dat hier denk ik ook het geval..

Ik kocht op 13 december (niet echt super, maar toch goedkoop ten opzichte van andere merken) een DDR5 kit van 32Gb van Teamgroup (niet eens het snelste, was 5600Mtransfer/s) voor €357,-. Ik ging net kijken en nu staat datzelfde geheugen te koop voor... €782,-
Terwijl dat voor de hele hipe zo rond de 100-125 lag..

Fijn zit er toch over te denken om een AMD X3D te bouwen als vervanger voormijn i9-9900Ks

Leuk voor China maar de Pricewatch hier word ik nog steeds niet heel vrolijk van.

tja, you win some, you loose some.. Als je dacht veel geld te verdienen op geheugen dan zou het wel ens verkeerd kunnen uitpakken natuurlijk..

Waar er in Asia druk gespeculeerd wordt, is dat hier denk ik ook het geval..

Ik kocht op 13 december (niet echt super, maar toch goedkoop ten opzichte van andere merken) een DDR5 kit van 32Gb van Teamgroup (niet eens het snelste, was 5600Mtransfer/s) voor €357,-. Ik ging net kijken en nu staat datzelfde geheugen te koop voor... €782,-
Terwijl dat voor de hele hipe zo rond de 100-125 lag..
Van beide prijzen die je noemt krijg ik eerlijk gezegd een beetje buikpijn. o_O

Van beide prijzen die je noemt krijg ik eerlijk gezegd een beetje buikpijn. o_O
Ik ook al van die 357,- maar ik had alles al gekocht dus moest RAM hebben.. Ik wilde eigenlijk 64Gb maar dat is nu al zoveel als ik voor de hele PC betaalde..

Fijn zit er toch over te denken om een AMD X3D te bouwen als vervanger voormijn i9-9900Ks
Tja, snap dat je wil upgraden. Hangt ook wat af van de rest van je setup. Maar nu is echt geen topmoment.

Normaal zou ik nu in de laatste fase, de max OC fase moeten zitten met de krachtigste CPU voor dit m-board, maar ik heb nu wel de meest krachtige CPU, doch nu op maar op een minimale + 0,2Ghz OC gezet met een max ondervolt. Zelfde als mijn 32Gb DDR4 RAM, undervolt (1,35->1,34) en een minimale OC, hierop zelfs een 70mm ventilator gezet voor extra koeling.
Ondervolten en minimale OC, het is nu rekken tot betere tijden.

Laatst bewerkt:
Een 30% daling op een verviervoudiging vind ik nog niet zo heel spannend. Ik heb de G.Skill 64 GB DDR5-5200 kit in mei 2025 gekocht voor 152,90. Deze kost nu 619 euro!!
Als je niet per se hoeft te upgraden, is het beter om te wachten.

Ik ook al van die 357,- maar ik had alles al gekocht dus moest RAM hebben.. Ik wilde eigenlijk 64Gb maar dat is nu al zoveel als ik voor de hele PC betaalde..
Dan kan je inderdaad niet meer terug. Maar er is misschien wat licht aan de horizon. De prijzen lijken weer wat te dalen....

Dan kan je inderdaad niet meer terug. Maar er is misschien wat licht aan de horizon. De prijzen lijken weer wat te dalen....
lichtjes dan toch ;)

Maar zal nog niet op niveau zijn dat we zomer vorig jaar hadden :-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh