DS1825 Plus Review. Een desktop-NAS met ruimte voor acht schijven

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Synology DS1825+ uit deze review biedt ruimte aan acht sata-gebaseerde harde schijven en twee m.2-ssd’s. Het is een van de luxere producten uit het programma van deze bekende fabrikant, maar vertoont veel gelijkenissen met andere modellen uit het programma. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De prijs lijkt me redelijk te noemen, uiteraard is dit veel gedl voor een thuisgebruiker maar voor een kleine kantooromgeving met gebruik van de 2 2.5Gb aansluitingen lijkt het me gerechtvaardigd. Voor de hobbyist misschien een tikkeltje duur tenzij je het als main storage gebruikt waar je met een kleiner aantal schijven begint en alzo kan uitbreiden.

Prachtige nas, alleen voor mij teduur en overkill.
Leuke review weer, leest lekker weg.

Ik had al zoiets horen komen, maar ik lees dat er nog altijd beperkingen zullen zijn, vooral voor de NVME drives. Maar hier zie ik wel dat dit inderdaad beter met een aangepaste firmware van Synology zou kunnen omdat ze dan beter kunnen monitoren wat de drive doet. Puntje terug voor Synology, maar ook weer een ding dat ze dit niet eerst checken met hun achterban.. Ik vermoed dat de verkoop gekelderd was door dit euvel en dat ze daarom de policy herzien?

Overal waar ik las klagen ze toch wel over de beperkingen die ze opgelegd hadden door schijven van derden niet meer te accepteren. Dus ja, ik denk wel dat het schade heeft opgeleverd

Ik ben er zelfs zeker van.. Ik heb uiteraard geen bewijzen maar ik vermoed dat de verkoop gekelderd was, zeker van de nieuwe modellen. Ik heb zelf een oudere 23 Synology aangeraden net omdat je dan geen beperkingen hebt en toch ook enkele voordelen hebt ten opzicht van het nieuwe 25 model

Ik ben er zelfs zeker van.. Ik heb uiteraard geen bewijzen maar ik vermoed dat de verkoop gekelderd was, zeker van de nieuwe modellen. Ik heb zelf een oudere 23 Synology aangeraden net omdat je dan geen beperkingen hebt en toch ook enkele voordelen hebt ten opzicht van het nieuwe 25 model
Per serie zijn er best 23 modellen die eigenlijk interessanter zijn. Persoonlijk vind ik de 923+ beter dan de 925+ vanwege de 10 gigabitupgrademogelijkheid.

Per serie zijn er best 23 modellen die eigenlijk interessanter zijn. Persoonlijk vind ik de 923+ beter dan de 925+ vanwege de 10 gigabitupgrademogelijkheid.
vind ik ook eerlijk gezegd.. en eerlijk gezegd kan je beter in 10Gb investeren dan een NAS te nemen die enkel 2.5 kan.

vind ik ook eerlijk gezegd.. en eerlijk gezegd kan je beter in 10Gb investeren dan een NAS te nemen die enkel 2.5 kan.
Het enige nadeel is dat de 23-serie nog niet geschikt is om een nvme-ssd voor iets anders dan caching te gebruiken.

Het enige nadeel is dat de 23-serie nog niet geschikt is om een nvme-ssd voor iets anders dan caching te gebruiken.
Dat is zeker zo en als ik de nieuwe mogelijkheden bekijk wordt het wel heel interessant om een 25 te kopen waar je tiered storage kan hebben met automatische move over naar een langzamere tier als de data niet recent nodig is.. Vraag me alleen af of dit dan seamingles wordt qua toegang voor de gebruikers.

Dat is zeker zo en als ik de nieuwe mogelijkheden bekijk wordt het wel heel interessant om een 25 te kopen waar je tiered storage kan hebben met automatische move over naar een langzamere tier als de data niet recent nodig is.. Vraag me alleen af of dit dan seamingles wordt qua toegang voor de gebruikers.
Ik heb op dit moment geen 25-serie producten meer in huis, dus kan het niet proberen. Misschien leuk om binnenkort eens te testen. Overigens is er een speciale sessie die ik host op de Solution Day in Amsterdam waar je dit soort vragen kunt stellen.

Ik heb op dit moment geen 25-serie producten meer in huis, dus kan het niet proberen. Misschien leuk om binnenkort eens te testen. Overigens is er een speciale sessie die ik host op de Solution Day in Amsterdam waar je dit soort vragen kunt stellen.
En je kan er ook nog wat winnen :) Ik kijk even of ik het kan inpassen maar vrees er een beetje voor eerlijk gezegd..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh