Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Eerste "BTF" moederbord van Sapphire: de NITRO+ X870EA WIFI PhantomLink komt in september op de markt
Sapphire werkt nauw samen met AMD en dit is vooral duidelijk in het segment grafische kaarten met talloze Radeon GPU's. Sapphire levert ook moederborden. ... verder lezen
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vind het eigenlijk wel grappig dat de betere AM5 moederborden pas komen als het al bijna klaar is op AM5.. Zover alleen Zen6 nog komt met een eventuele x3d processor.
Om tijdens Zen6 nog een nieuwere versie moederbord te kopen is wel beetje mosterd na de maaltijd. Kan je naar mijn idee beter wachten totdat AM6 uitkomt. Dan heb je nog wel een platform waarop je door kan upgraden als je zou willen.
Beetje een slap verhaal hierboven....
De borden zijn toch prima. Wie weet wat voor kinderziektes AM6 weer met zich mee gaat brengen. Zo kan je wel blijven wachten, uitstellen en vervolgens tegen nieuwe problemen blijven aanlopen tot we weer bij AM7 zijn.
En iemand die van bijv een Ryzen 1000/2000/3000 komt, kan nog jaren vooruit op het AM5 platform. Niet iedereen vervangt meerdere keren zijn CPU binnen een platform, maar doet jaren met een CPU. Met een 7000/9000 kun je nog jaren vooruit.
Zelfs met een AM4 hoeft het geen ramp zijn om mee te werken. Dat doe ik zelf regelmatig;-) Nu hebben mijn systemen natuurlijk wel een goede ssd en voldoende werkgeheugen;-)
Ik verwacht op mijn nieuwe systeem ook geen RAM upgraden meer te hoeven doen, met 64GB aanwezig. ik denk dat 32GB momenteel zelfs overkill is. Maar 2x16, later 2x32 was geen optie.
Qua SSD wacht ik op de Lexar NM990 (4TB) Als de prijs goed is zal ik die (eindelijk) met open armen ontvangen
Toch zoals ik verwacht had..... Crucial of Lexar die de prijzenoorlog start.
Ik zit hier en daar ook nog wat rond te kijken voor een 5000/7000 series build.
Beetje een slap verhaal hierboven....
De borden zijn toch prima. Wie weet wat voor kinderziektes AM6 weer met zich mee gaat brengen. Zo kan je wel blijven wachten, uitstellen en vervolgens tegen nieuwe problemen blijven aanlopen tot we weer bij AM7 zijn.
En iemand die van bijv een Ryzen 1000/2000/3000 komt, kan nog jaren vooruit op het AM5 platform. Niet iedereen vervangt meerdere keren zijn CPU binnen een platform, maar doet jaren met een CPU. Met een 7000/9000 kun je nog jaren vooruit.
Denk eerder dat jij niet begrijpt wat ik eigenlijk probeer te zeggen.(je kan natuurlijk alles makkelijk weg wuifen, met slap verhaal of onzin) Eigenlijk verwacht je op een platform in het begin al betere borden.
Ja ze werken wel, maar pas de features waar je op zit te wachten komt pas redelijk aan het einde als het platform bijna klaar is..
AM5 is er al sinds 2022. En ze zitten nog steeds te klote met het geheugen en geheugen snelheden.
Dat er natuurlijk 6000Mhz CL30 erop kan draaien is uiteraard wel mooi en leuk tegenover het tragere spul wat er eerder te krijgen was.
Maar het is een beetje jammer dat we nog niks van CUdimms zien.. (en ik denk ook niet dat het nog op AM5 gaat uitkomen
Nou denk je dat de hogere geheugen snelheden toch niet nodig zijn.. Dit gaat waarschijnlijk wel veranderen met Zen 6. De aanpak van die serie is toch wel een beetje anders, en straks het beste wat voor AM5 te krijgen is, aangezien Zen5 eigenlijk gewoon een grappig launch was *want zoveel beter was het ook niet tegenover Zen4)
Ik zit wel te wachten op meer cores per CCD en een vernieuwde I/O die.. waarschijnlijk geeft je dat straks ook meer opties om andere configs te draaien die eerder niet mogelijk waren. En betere ondersteuning voor snellere geheugen ect.
Dat niet iedereen ze cpu vervangt binnen am5 ja dat kan.. Maar even een geheel platform te vervangen voor een nieuwe AM6 of AM7 is ook niet goedkoop.
Ik haal liever zelfs alles uit me hardware ook al zal een cpu upgrade een mogelijkheid blijven.. Omdat de features op AM5 ruim voldoende zijn voor de komende 8 jaar.
Ik verwacht op mijn nieuwe systeem ook geen RAM upgraden meer te hoeven doen, met 64GB aanwezig. ik denk dat 32GB momenteel zelfs overkill is. Maar 2x16, later 2x32 was geen optie.
Qua SSD wacht ik op de Lexar NM990 (4TB) Als de prijs goed is zal ik die (eindelijk) met open armen ontvangen
Toch zoals ik verwacht had..... Crucial of Lexar die de prijzenoorlog start.
Ik zit hier en daar ook nog wat rond te kijken voor een 5000/7000 series build.
Nou dat was mijn insteek ook voor me super snelle game pc.. Maar als je nog niet weet wat zen 6 gaat doen, is het misschien een raar moment om dit geheugen aan te kopen.
Wilde zelf voor 2x24GB (48GB gaan) wat ik verwacht een betere value zou zijn dan voor nog duurdere 64GB kit. En ik denk ook dat ik dat op AM5 ook nog vol krijg)
Wat ik ermee wil zeggen is dat Zen6 wellicht straks snellere geheugens ondersteunt.. En als je nou 6000Mhz geheugen koop je best wel eens pijnlijk op je neus kan vallen. Aangezien ik bij AMD altijd rare fratsen verwacht.
Denk eerder dat jij niet begrijpt wat ik eigenlijk probeer te zeggen.(je kan natuurlijk alles makkelijk weg wuifen, met slap verhaal of onzin) Eigenlijk verwacht je op een platform in het begin al betere borden.
Ja ze werken wel, maar pas de features waar je op zit te wachten komt pas redelijk aan het einde als het platform bijna klaar is..
Ja ik snap wel wat je bedoelt. Maar waarom altijd focussen op iets wat er gewoon niet is. Je kan ook gewoon eens tevreden zijn met wat er wel is. Een RAM upgrade naar 8000 levert ook niet heel veel meer op dan een paar leuke benchmark cijferttjes. Het is de prijs niet waard. Alles boven de 60FPS is leuk om mee te pochen, maar voor de gemiddelde op het forum geeneens interessant gezien de leeftijd. Zo snel als de gamer van 16 jaar zuillen we toch niet meer zijn. Het is een hobby, we doen niet aan esports, en verdienen ons geld er niet mee.
op 1 platform 3 High End CPU's kopen kost je per platform ook wel €450 aan CPU's wat je verliest. Daar koop je ook een nieuw moederbord voor. En wat verlies je nou, door niet te upgraden van een 7800X3D-->9800X3D--->??
Zo ver liggen die CPU's ook weer niet uit elkaar dat het de upgrade waard is
Wat ik ermee wil zeggen is dat Zen6 wellicht straks snellere geheugens ondersteunt.. En als je nou 6000Mhz geheugen koop je best wel eens pijnlijk op je neus kan vallen. Aangezien ik bij AMD altijd rare fratsen verwacht.
Want ineens kun je dan niet meer gamen? Dan is je PC niks meer waard en kan die naar de stort?
Net als ik eerder zei: Je kan wel blijven wachten op alles. Er is altijd wel weer iets in de toekomst. PCI-e 6.0, USB 80Gbit
Nou denk je dat de hogere geheugen snelheden toch niet nodig zijn.. Dit gaat waarschijnlijk wel veranderen met Zen 6.
Zolang jij het "waarschijnlijk" noemt zonder praktijk bewijzen uit games blijft het niet meer dan een onderbuik gevoel verhaal. Verder lees ik heel veel "waarschijnlijk dit, waarschijnlijk dat" Daar kan ik toch niks mee?
Misschien denk ik anders daarover... Op een gegeven moment is het voor mij goed. Misschien ben ik sneller/eerder tevreden, en kan ik daarom langer met mijn hardware doen door een setting wat lager te "schroeven". Ik zal dan ook nooit wachten op iets als CUdimm, tenzij het echt iets is dat beschikbaar zou zijn, en bewezen goed. Maar het nadeel daarvan is altijd de prijzen, en mogelijk kinderziekten. en je weet ook niet hoe dat gaat uitpakken, eventuele problemen etc. En daarom zal je dus altijd blijven aanlopen tegen nieuwe problemen bij nieuwe hardware..Met mijn nieuwe systeem heb ik eigenlijk wel alles wat er momenteel beschikbaar is. Het moederbord is dan duurder, maar alles is wel aanwezig om jaren vooruit te kunnen. En qua GPU ben ik nu al tevreden, en ik kan alleen nog maar verder upgraden naar PCI-e 5.0 GPU in de toekomst, maar dan voor een leukere prijs dan de huidige prijzen voor deze kaarten. Qua RAM is upgraden totaal niet zinvol. DDR5-8000 voegt bijna niks toe.
Maar als jij op AM6 weer graag 3 generaties CPU's wilt kopen met mogelijk voor jou de nodige teleurstellingen, be my guest.