Europees Parlement stemt in met tijdelijke terugkeer van vrijwillige chatscans

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het Europees Parlement heeft ingestemd met een tijdelijke verlenging van de regeling die aanbieders van communicatiediensten toestaat om vrijwillig privéberichten van gebruikers automatisch te scannen op materiaal dat verband houdt met seksueel kindermisbruik (CSAM). Met 314 stemmen voor en 276 tegen krijgt de regeling opnieuw een wettelijke basis, nadat de vorige overgangsverordening begin april was verlopen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Kan dat wel? Wij hebben in nederland briefgeheim( Art. 13 grondwet)

Vast wel. Er zijn denk ik wel uitzonderingen in de wetten die het briefgeheim omvatten. En anders maken ze die nog wel.

Ik vraag mij echt af wat we hier nou mee opschieten. Potentiele daders weten nu ook dat ze gescand worden, die gaan dan toch andere middelen zoeken?
En moet de hele maatschappij weer nog meer privacy inleveren om die paar uitwassen van de maatschappij aan te kunnen pakken?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh