Gemodde 3Dfx Voodoo blaast 30 jaar oude grafische legende nieuw leven in

Lid geworden
mrt 6, 2017
Ruim dertig jaar na de doorbraak van de 3Dfx Voodoo, de grafische kaart die een revolutie ontketende in pc-gaming, is het legendarische stuk hardware opnieuw in de schijnwerpers gezet. YouTuber PixelPipes testte een gemodificeerde versie met 12 MB VRAM (in plaats van 4 MB) en een extra Texture Mapping Unit (TMU), ontwikkeld door de Roemeense hardware-ingenieur SDZ. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Heb hier zelf ook nog iets liggen. Volgens mij ook 4MB

1759143826638.png

Ik zou ook nog heel graag eens weer de Diamond Monster 3D Voodoo 2 met 12MB willen. Deze had ik vroeger ook, maar toen verkocht helaas.

Ik zou ook nog heel graag eens weer de Diamond Monster 3D Voodoo 2 met 12MB willen. Deze had ik vroeger ook, maar toen verkocht helaas.
Die heb ik vroeger ook nog gehad. Voor die tijd was dat een uitstekende kaart, maar de beeldkwaliteit van 2D was, wegens het doorlussen van het analoge VGA-signaal, nogal belabberd. Wat dat betreft was ik enorm blij toen er rond 2000 of zo de eerste comikaarten kwamen waardoor je geen dedicated 3D-kaart meer nodig had.

maar de beeldkwaliteit van 2D was, wegens het doorlussen van het analoge VGA-signaal, nogal belabberd

Ik heb nooit ervaren dat het beeld daardoor slechter werd. Was dat niet iets specifieks bij jouw setup? Intern iets niet goed, of maandag morgen kabeltje?

Ik heb nooit ervaren dat het beeld daardoor slechter werd. Was dat niet iets specifieks bij jouw setup? Intern iets niet goed, of maandag morgen kabeltje?
Ik had toen een zeer goede (en dure.... ) monitor met een verticaal vlakke Trinitron beeldbuis (voor die tijd zeer goede contrastwaarden) en die gaf duidelijk slechter beeld via de Voodoo2 dan direct op de (ook toen best dure...) Miro videokaart. De passthrough degeneration was ook een veelgehoorde klacht bij de Voodoo's.

De passthrough degeneration was ook een veelgehoorde klacht bij de Voodoo's.
Het is de eerste keer dat ik het lees.
Dan zal het niet/minder opgevallen zijn, of niet aanwezig bij mijn setup.

Google d'r maar eens op... Op mijn toen antieke crappy Samsung 14" kleurenscherm zag je dat niet. Maar op de dikke 19" MAG Trinitron was het duidelijk zichtbaar. Nou moet ik ook toegeven dat ik toen nog uitstekende ogen had. Dat is tegenwoordig wat minder :)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh