Gerucht: AMD verhoogt GPU-prijzen vanwege aanzienlijk duurder videogeheugen

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD's boardpartners gaan meer moeten betalen voor gpu's en het bijbehorende geheugen om in videokaarten te verwerken, aldus het Chinese Board Channels-forum. AMD zou dat doen vanwege stijgende geheugenprijzen. De wijziging heeft mogelijk impact op alle bestaande modellen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Mijn 7800 XT was ook al behoorlijk in prijs gestegen, en inmiddels niet meer leverbaar volgens de prijsvergelijker. Die was al €80 duurder dan de aanschafprijs waarvoor ik hem had.

Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre de “tekorten” geregisseerd zijn ter meerdere eer en glorie van de hebzucht.
Gamen wordt een elite hobby op deze manier.

Ga me deze week ook maar een nieuwe kaart erbij kopen.
Wilde deze nog even vooruit schuiven, maar gezien dit nieuws bericht niet zo`n goed idee. is.
Post automatically merged:

Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre de “tekorten” geregisseerd zijn ter meerdere eer en glorie van de hebzucht.
Gamen wordt een elite hobby op deze manier.
Wellicht proberen ze mensen richting streaming te drukken (niet dat ik er zelf eraan zou beginnen)

De cryptocurrency bubbel is nog niet eens geklapt en nu komt die andere bubbel (A,I.) de prijzen nog eens verder opdrijven. Zonde echter dat zodra de bubbel klapt of de technologie een nieuwe generatie kaarten nodig heeft al die GPU's op de vuilnisbelt lijken te belanden in plaats van computers van gamers, je zou bijna denken dat dat opzettelijk is.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh