Gerucht: duur VRAM doet AMD RX 9070 XT prioriteren over non-XT

Lid geworden
mrt 6, 2017
Na de storm aan uiteenlopende verklaringen rond teruggeschroefde productie van bepaalde Nvidia RTX 5000-videokaarten wordt er nu ook in de wandelgangen gepraat over AMD Radeon. Zo heeft het Hongaarse Prohardver! te horen gekregen dat de fabrikant in het hogere segment vooral focust op de RX 9070 XT, ten koste van de non-XT. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ene kant wel zuur als de non-xt lastiger te krijgen is.
Je moet dan meer betalen voor de XT variant want niet iedereen doet, of kan doen omdat ze een beperkt budget hebben.

De Non xt is juist nou zo`n mooie kaart dat die sneller is dan de 7900GRE en betere positie heeft onder de 7900xt. En dan voor een zeer laag verbruik.
Als die kaart straks ook weg valt.. Dan kom je niet verder dan ee RX9600XT of een RX9070XT. Is best wel een verschil kwa prijs. (zo ongeveer het dubbele)

Ene kant wel zuur als de non-xt lastiger te krijgen is.
Je moet dan meer betalen voor de XT variant want niet iedereen doet, of kan doen omdat ze een beperkt budget hebben.

De Non xt is juist nou zo`n mooie kaart dat die sneller is dan de 7900GRE en betere positie heeft onder de 7900xt. En dan voor een zeer laag verbruik.
Als die kaart straks ook weg valt.. Dan kom je niet verder dan ee RX9600XT of een RX9070XT. Is best wel een verschil kwa prijs. (zo ongeveer het dubbele)
Eens, maar wat ik als ITX liefhebber nog erger vind dan de prijs is dat je straks alleen nog aan kaarten kan komen met een hoger stroomverbruik en hogere warmteontwikkeling voor systemen die vaak beperkter zijn qua koeling, de non-XT heeft sterk mijn voorkeur bij SFF builds.

Als die kaart straks ook weg valt..

Die Asus Prime 9070 zit nu ook al op het prijsniveau waarvoor ik de 9070 XT had. Die laatste is 75 euro duurder momenteel

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh