Gigabyte brengt B760-moederbord met DDR4 en PCIe 5.0 opnieuw uit

Lid geworden
mrt 6, 2017
De aanhoudend hoge prijzen van DDR5-geheugen zorgen voor opvallende keuzes bij zowel pc-bouwers als moederbordfabrikanten. Gigabyte brengt daarom opnieuw een B760-moederbord op de markt dat gebruikmaakt van het goedkopere en breed beschikbare DDR4-geheugen. Het B760M GAMING WIFI6E DDR4 GEN5 combineert ondersteuning voor bestaande DDR4-modules met onder meer PCIe 5.0, Wi-Fi 6E en 2,5GbE. Daarmee kunnen gebruikers een relatief modern Intel-systeem bouwen zonder direct te moeten investeren in DDR5-geheugen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De nieuwe hype, oude hardware dumpen onder het mom van goedkoop.
Een basic gamesysteem kost nu tussen de €1500 en €2000 en met oude hardware kan je dan €100 tot €120 besparen, met een dergelijke uitgave ga ik niet met gedateerde hardware aan de slag om een relatief klein bedrag te besparen.
Ik heb een AM4 en een AM5 systeem als wenslijst staan en de hele besparing is net geen €140, niet eens aan beginnen dus.

De nieuwe hype, oude hardware dumpen onder het mom van goedkoop.
Een basic gamesysteem kost nu tussen de €1500 en €2000 en met oude hardware kan je dan €100 tot €120 besparen, met een dergelijke uitgave ga ik niet met gedateerde hardware aan de slag om een relatief klein bedrag te besparen.
Ik heb een AM4 en een AM5 systeem als wenslijst staan en de hele besparing is net geen €140, niet eens aan beginnen dus.
ik denk dat de besparing meer zit in het hergebruik van onderdelen zoals je DDR4 RAM, terwijl voor vele CPU coolers een upgrade verkrijgbaar is. Bv voor mijn Arctic Liquid Freezer 2 is nog steeds een socket1700 upgrade set verkrijgbaar.
Alleen wil je wel een 13th of 14th generatie Intel CPU hebben, ik weet niet of dit inmiddels is opgelost, doch deze CPU’s hadden niet de beste naam mbt degradatie.

ik denk dat de besparing meer zit in het hergebruik van onderdelen zoals je DDR4 RAM, terwijl voor vele CPU coolers een upgrade verkrijgbaar is. Bv voor mijn Arctic Liquid Freezer 2 is nog steeds een socket1700 upgrade set verkrijgbaar.
Alleen wil je wel een 13th of 14th generatie Intel CPU hebben, ik weet niet of dit inmiddels is opgelost, doch deze CPU’s hadden niet de beste naam mbt degradatie.
Bij hergebruik kan je inderdaad leuk besparen ja maar dan moet je het oude spul nog wel hebben liggen. ;)
Ik verkoop oude systemen altijd het liefst werkend door en met de gekte in de huidige markt heb je bij verkoop het voordeel dat ook tweedehands prijzen omhoog zijn geschoten.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh