HallometRobin
Kenner
- Lid geworden
- apr 16, 2024
Wil voor me sleutelhok / berging een cheape pc installeren. Eentje die erg ruimte besparend is en makkelijk op te hangen is met een Vesa beugel. (zoek zo`n all in one pc)
Was net wat aan het youtuben en zag iemand die een All in one pc van iemand had gehad.
Zo`n machine die een scherm heeft, en achter het scherm de pc zit in (neem aan in laptop formaat)
Wat ik erop wil installeren als OS , waarschijnlijk een simpele linux distro die op een oudere systeem heel makkelijk en soepel zal draaien omdat het niet veel geheugen nodig heeft. (windows is uit de boze.)
De prijs wat ik eraan wilt uit geven is tussen de 0 en ongeveer 100 euro.. (word enkel keer in de schuur gebruikt.. (internet kan ik via stop contact verzorgen (heb geen hoge bandbreedte nodig)
PC mag hebben een core i3 (die eventueel te upgraden is naar i5.) Liefst een 7 of 8 gen Intel systeem. Mogelijkheid tot een oudere nvm-e pci-e 3.0 x4 ssd.
Gewoon onboard videokaart op IGPU.. (ga er niet op gamen)
Liefst 8GB of 16GB geheugen (sodimm formaat)
Systeem moet ook onboard goede kwaliteit speakers hebben.
Scherm grote maximaal 21.5 inch 1080P (moet wel beetje compact blijven denk ik)
Monitor Vesa mount.
Gebruik het systeem voor.
Schemas, informatie, Manuals, werkplaatshandboeken op zoeken
Eventueel optie tot muziek af spelen / youtube.
Onderdelen bestellen vanuit de schuur. (ideaal omdat ik dan precies wat ik nodig heb direct kan bestellen zonder dat ik enkele artikelen vergeet te bestellen.
Voor een afgeschreven All-in-one kan ik daar iets redelijks goed voor krijgen.
Heb op youtube wel gekeken, maar zie diverse systemen door elkaar... Is lastig zoeken zo.
Was net wat aan het youtuben en zag iemand die een All in one pc van iemand had gehad.
Zo`n machine die een scherm heeft, en achter het scherm de pc zit in (neem aan in laptop formaat)
Wat ik erop wil installeren als OS , waarschijnlijk een simpele linux distro die op een oudere systeem heel makkelijk en soepel zal draaien omdat het niet veel geheugen nodig heeft. (windows is uit de boze.)
De prijs wat ik eraan wilt uit geven is tussen de 0 en ongeveer 100 euro.. (word enkel keer in de schuur gebruikt.. (internet kan ik via stop contact verzorgen (heb geen hoge bandbreedte nodig)
PC mag hebben een core i3 (die eventueel te upgraden is naar i5.) Liefst een 7 of 8 gen Intel systeem. Mogelijkheid tot een oudere nvm-e pci-e 3.0 x4 ssd.
Gewoon onboard videokaart op IGPU.. (ga er niet op gamen)
Liefst 8GB of 16GB geheugen (sodimm formaat)
Systeem moet ook onboard goede kwaliteit speakers hebben.
Scherm grote maximaal 21.5 inch 1080P (moet wel beetje compact blijven denk ik)
Monitor Vesa mount.
Gebruik het systeem voor.
Schemas, informatie, Manuals, werkplaatshandboeken op zoeken
Eventueel optie tot muziek af spelen / youtube.
Onderdelen bestellen vanuit de schuur. (ideaal omdat ik dan precies wat ik nodig heb direct kan bestellen zonder dat ik enkele artikelen vergeet te bestellen.
Voor een afgeschreven All-in-one kan ik daar iets redelijks goed voor krijgen.
Heb op youtube wel gekeken, maar zie diverse systemen door elkaar... Is lastig zoeken zo.