Google Pixel 10 Pro XL Review. Vlaggenschip zonder vlaggenschipprestaties

Lid geworden
mrt 6, 2017
Vandaag wordt de nieuwe Pixel 10-serie geïntroduceerd. In deze review bespreken we de 10 Pro XL, het voorlopige topmodel. Later komt de nog duurdere 10 Pro Fold op de markt. Met deze serie laat Google zien hoe een telefoon er anno 2025 volgens het bedrijf achter Android uit moet zien. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een schone OS en lange betrouwbare support is op zich wel een meerprijs waard. Wel meen ik in andere reviews gelezen te hebben dat de AI wel eens een loopje wil nemen met de inhoud van foto's. Gelukkig kan ik Frank en zijn favoriete kerkje nog wél gewoon herkennen.

Een schone OS en lange betrouwbare support is op zich wel een meerprijs waard. Wel meen ik in andere reviews gelezen te hebben dat de AI wel eens een loopje wil nemen met de inhoud van foto's. Gelukkig kan ik Frank en zijn favoriete kerkje nog wél gewoon herkennen.
Ik vind het wel grappig dat je bepaalde dingen ziet die je ook bij voorgaande generaties zag. Voorheen fotografeerde ik vanaf afstand het logo van het Bimhuis in Amsterdam. Dat bestaat uit platen: de Pixels maakten er destijds al iets strakkers van. Ook vonden ze eerder inzoomen op bloemen lastig en dat is nu ook het geval. Toevallig had ik ook een andere (nieuwe) telefoon op zak die dag, binnenkort kun je die foto's ook bekijken. Dat toestel is nog onder embargo namelijk.

Ik vind het wel grappig dat je bepaalde dingen ziet die je ook bij voorgaande generaties zag. Voorheen fotografeerde ik vanaf afstand het logo van het Bimhuis in Amsterdam. Dat bestaat uit platen: de Pixels maakten er destijds al iets strakkers van. Ook vonden ze eerder inzoomen op bloemen lastig en dat is nu ook het geval. Toevallig had ik ook een andere (nieuwe) telefoon op zak die dag, binnenkort kun je die foto's ook bekijken. Dat toestel is nog onder embargo namelijk.
Ohhh, zeer interessant, een teaser ! Ik blijf uiteraard de website in de gaten houden.

Los daarvan jammer dat fabrikanten elkaar de (AI) loef lijken te willen afsteken en daarbij dus fors doorschieten.

Ohhh, zeer interessant, een teaser ! Ik blijf uiteraard de website in de gaten houden.

Los daarvan jammer dat fabrikanten elkaar de (AI) loef lijken te willen afsteken en daarbij dus fors doorschieten.
Ik vond het wel grappig toen ik laatst aanschoof bij een groepje amateurfotografen die hogelijk verbaasd waren om te horen dat bij de gemiddelde smartphonefoto de goocheldoos enorm wordt opengetrokken. Ik heb bij belangrijke evenementen vaak meerdere telefoons bij me. Toen ik op de CES bij de Nvidia persco was, wilde een telefoon nauwelijks foto's maken omdat de internetverbinding stokte.

De telefoon waar ik aan refereer kost niet eens de helft van dit model.

Toen ik op de CES bij de Nvidia persco was, wilde een telefoon nauwelijks foto's maken omdat de internetverbinding stokte.
Wow, dat is toch bij de beesten af.

Ben zelf momenteel zoekende naar een nieuwe telefoon. De Folds zijn erg verleidelijk maar ga ik wellicht niet volledig benutten op hun kracht. Behoorlijke foto's vind ik toch wel een belangrijk ding, maar het valt door dit soort zaken nog niet zo mee om tot een besluit te komen. Vooralsnog blijf ik maar richting de Xiaomi 15 ultra neigen, maar ik ben dan weer helemaal niet bekend met hun Android variant of support. Ik was daarom dan ook redelijk geïnteresseerd in de (nieuwe) Pixels. Maar nu blijken die qua voortgang in techniek, fotos en prijs dus niet zo heel erg interessant als gehoopt.

Wow, dat is toch bij de beesten af.

Ben zelf momenteel zoekende naar een nieuwe telefoon. De Folds zijn erg verleidelijk maar ga ik wellicht niet volledig benutten op hun kracht. Behoorlijke foto's vind ik toch wel een belangrijk ding, maar het valt door dit soort zaken nog niet zo mee om tot een besluit te komen. Vooralsnog blijf ik maar richting de Xiaomi 15 ultra neigen, maar ik ben dan weer helemaal niet bekend met hun Android variant of support. Ik was daarom dan ook redelijk geïnteresseerd in de (nieuwe) Pixels. Maar nu blijken die qua voortgang in techniek, fotos en prijs dus niet zo heel erg interessant als gehoopt.
ik gebruik sinds de introductie een OnePlus open. Prima camera en tot nu toe ook goede os-support

1300 euro voor een telefoon die performt op het niveau van een middenklasse-model. En dan ook nog een camera met kuren en geen fantastische accuwerktijd. De extra lange support is fijn, maar voor dat geld kun je net zo goed 2 of 3 keer een goedkopere telefoon kopen die je elk jaar of elke 2 jaar vervangt.
Ik snap niet precies hoe Google dit product in de markt wil zetten.

Laatst bewerkt:
Echt, verbaas me over deze telefoon in negatieve zin.
1299, 256 GB opslag, middenmoot qua prestaties, camera bug of in de software(laat ik even in het midden).
Dan kan je wel een schone os hebben, zijn tools voor btw en qua support zijn en komen er meer merken met goede support.
Ehm, nee valt bizar tegen.
Voor het geld is er veel veel beter tekoop.

Ik vind dit soort dingen vaak heel ingewikkeld. Natuurlijk krijg je als feedback: kijk eens naar ons prachtige AI-gegoochel. Dan blijken leuke features weer niet in het Nederlands beschikbaar zijn. Natuurlijk zijn er voldoende reviews te vinden die dit product ophemelen, maar ik kan er serieus niet omheen om te delen dat ik vind dat dit product te weinig te bieden heeft. Dat een telefoon van 1.300 euro niet kan scherpstellen op een bloem vind ik echt teleurstellend. Het zal vast een bug zijn, maar meer kan ik er niet van maken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh