Grote Gmail-wijziging: deze functies verdwijnen begin 2026

Lid geworden
mrt 6, 2017
Google heeft aangekondigd dat het per januari 2026 twee functies uit Gmail verwijdert: de Gmailify-extensie en de mogelijkheid om e-mails via het POP-protocol op te halen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik draai al meer dan 20 jaar mijn eigen mailserver thuis, voor mijn eigen domeinen. Dat geeft me een veiliger gevoel dan al mijn data bij big tech.

POP is ook echt wel oude tech, mag absoluut eruit.

Via POP wordt de mail ook van de server verwijderd toch, en lokaal opgeslagen? Dat ervaarde ik tenminste altijd als negatief. Ik werk alleen nog maar met IMAP

Via POP wordt de mail ook van de server verwijderd toch, en lokaal opgeslagen? Dat ervaarde ik tenminste altijd als negatief. Ik werk alleen nog maar met IMAP
Klopt, POP wordt gedownload en dan ineens verwijderd van de mailserver. Daarnaast is het ook minder veilig...

Bij POP3 kun je aangeven of de mail op de server moet blijven staan. Daarnaast hebben de meeste mailservers wel een of andere retentiesetting waardoor oude mails sowieso opgeruimd worden, ongeacht of deze via POP3 of IMAP zijn binnen gehaald.

Ik gebruik voor mijn Outlook/Live accounts Thunderbird. Dit gaat allemaal via . Gmail doe ik via de Google app, en Gmail website op de desktop. Neem aan dat dat ook SMTP is.

Eigenlijk in de tijd dat ik nog met een 56k modem werkte was POP3 wel oke. De PC was toen ook het enige apparaat waarop ik mail kon checken. Telefoons die ik toen later kreeg, hadden geen mail functies.

Mijn eerste "smart" Phone was een gebruikte HTC Wildfire (geloof dat die zo heet)
Maar dat was ook geen groot succes voor mailen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh