Hardwareliefhebber draait Windows 11 op pc uit DDR1 tijdperk

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Die heeft het zichzelf eigenlijk wel onnodig moeilijk gemaakt.

Terug naar 2022/23 had ik een Core2Quad 9950 in gebruik. Eerst als 2e PC naast mijn 4670K Haswell systeem. Na lang troubleshooting door onstabiliteit die 4670K build (CPU/RAM/Mobo) in zijn geheel weggedonderd.
Toen bleef de C2Q 9550 over (stap terug). Die draaide Windows 10, maar met aangepaste (Rufus) installatiemedia voor Windows 11, liep hij hier ook feilloos doorheen. Gewoon met een XFX 6870 1GB PCI-e videokaart en 8GB DDR2 (800MHz)

Ik snap dat het gewoon een mooi verhaal is om te zeggen dat je een oud DDR1 systeem met AGP wilt gaan gebruiken om een geheugen issue (prijzen) op te lossen i.c.m. Windows 11
Maar gast, je wordt doodgegooid met DDR2 & PCI-e videokaarten voor een tientje op elk verkoopkanaal, die waar als je de omzeilingen er weer uitsloopt, gewoon werkt met Windows 11.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh