HMD Skyline Review: Deze smartphone met moderne Snapdragon kun je zelf repareren.

Lid geworden
mrt 6, 2017
In deze review maak je kennis met de HMD Skyline, een telefoon van 499 euro die je zelf met een schroevendraaier in de hand makkelijk kunt repareren. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Mooi review.

Ik heb zelf voor de Fairphone 5 gekozen vanwege de repareerbaarheid EN de update-periode (tot 2031). Daar betaal ik dan ook voor...maar dat is het, wat mij betreft, alleszins waard. Het is onzinnig om een telefoon na 2-4 jaar te moeten wegdoen.

Mooi review.

Ik heb zelf voor de Fairphone 5 gekozen vanwege de repareerbaarheid EN de update-periode (tot 2031). Daar betaal ik dan ook voor...maar dat is het, wat mij betreft, alleszins waard. Het is onzinnig om een telefoon na 2-4 jaar te moeten wegdoen.
Om die reden vind ik Apple ook wel een optie, mijn iPhone SE uit 2016 die inmiddels wordt gebruikt door een familielid heeft deze week nog een update gehad.

Om die reden vind ik Apple ook wel een optie, mijn iPhone SE uit 2016 die inmiddels wordt gebruikt door een familielid heeft deze week nog een update gehad.
En om die reden koop ik nooit meer een Sony. Één uitstapje gemaakt naar dat merk en ondanks dat het een mooi en capabel toestel was viel deze letterlijk uit elkaar net na de 2 jaar garantie.

Oei, heftig. Welke was dat?
Volgens mij was het de allereerste "Experia One". Alle modellen daarna zijn ook "one" of "1" gelabeld, dus op zeker moment was door de bomen het bos niet meer te zien. Dit bewuste model had het predikaat "walkman" meegekregen, waarbij de (noise cancelling) features niet zonder extra accessoires bleken te werken en het glas aan de achterkant binnen een week spontaan scheurde. Die beide problemen zijn overigens in goed overleg kostenloos opgelost.

Het 'uit elkaar vallen' bleek uiteindelijk vooral aangedreven door een opzwellende batterij. Toen ik deze wilde vervangen om het toestel een tweede kans te geven bij mijn pa beschadigde het scherm tijdens verdere demontage. Dat had deels te maken met mijn handigheid, maar zeker ook met de lijm en lamineerconstructie.

Volgens mij was het de allereerste "Experia One". Alle modellen daarna zijn ook "one" of "1" gelabeld, dus op zeker moment was door de bomen het bos niet meer te zien. Dit bewuste model had het predikaat "walkman" meegekregen, waarbij de (noise cancelling) features niet zonder extra accessoires bleken te werken en het glas aan de achterkant binnen een week spontaan scheurde. Die beide problemen zijn overigens in goed overleg kostenloos opgelost.

Het 'uit elkaar vallen' bleek uiteindelijk vooral aangedreven door een opzwellende batterij. Toen ik deze wilde vervangen om het toestel een tweede kans te geven bij mijn pa beschadigde het scherm tijdens verdere demontage. Dat had deels te maken met mijn handigheid, maar zeker ook met de lijm en lamineerconstructie.
Vervelend. Gelukkig krijgt repareerbaarheid langzaam maar zeker meer aandacht bij smartphones.

Het is mooi dat je zelf kan repareren tenminste als je daar handig in bent. Het zelf verwisselen van de accu vind ik zelf al een goede zet. Tegenwoordig bij Samsung kan dit helaas niet zelf meer doen

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh