Hoge Microsoft-manager: “Mac is beter dan Windows 11”

Lid geworden
mrt 6, 2017
Waait er een nieuwe wind bij softwaregigant Microsoft? Een opvallende uitspraak van een Microsoft-manager heeft op sociale media flink wat aandacht getrokken. Merill Fernando, productmanager bij het Entra-team (de online variant van Active Directory), gaf namelijk publiekelijk toe dat hij liever op een Mac werkt dan op Windows. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Voor de desktop gebruik ik liever Windows of nog beter, Linux.
Voor de Smartphone liever Android.

Qua Software ben ik ook daar mee opgegroeid.
Apple is leuk allemaal, maar de prijzen ervan nodigen niet uit om het uberhaupt maar te proberen. Laat staan als je wilt upgraden in hun systeem....dan betaal je de hoofdprijs. zie hier

Laatst bewerkt:
Mijn voorkeurssysteem is de Mac en dat komt vooral omdat ik redelijk compleet in het Apple ecosysteem zit, en daar zit ik waarschijnlijk in omdat Apple ook het meest complete ecosysteem heeft.
Desktop, mobile devices, streamer en wearables het aanbod is qua hard- en software compleet en alles integreert naadloos en werkt perfect.
Synchroniseren, streamen en bestanden en hardware delen heb je geen omkijken naar want alles is en blijft gekoppeld en software om vrijwel alles te doen is inbegrepen.
Te duur?....da's persoonlijk natuurlijk maar wat mij betreft voor dit totaal pakket niet, zeker omdat ik er in vergelijking met andere aanbieders toch net wat meer privacy bij krijg.

Windows is in de kern absoluut een top besturingssysteem en daarmee is gelijk het probleem aangestipt, Microsoft dwaalt namelijk nogal veel af van die kern met al het gedoe rond Windows 11 als dieptepunt.
Dit wordt ook pijnlijk duidelijk gemaakt door b.v. zoiets als de migratie van Control Panel naar instellingen, een slepend proces dat inmiddels al meer dan 10 jaar duurt en het einde is nog lang niet in zicht.
Ondertussen mogen gebruikers zoeken en gissen waar welke systeeminstellingen zich bevinden en dan is de basis dus al moeilijk op orde te krijgen.

Eigenlijk zou Microsoft standaard alleen die kern moeten leveren, een Windows Enterprise dat los te koop is voor pc fabrikanten en eindgebruikers.
Daarnaast kan er dan met aparte teams gewerkt worden aan modules waar mee iedereen een pc naar eigen behoefte en voor eigen gebruik compleet kan maken.
Dan valt te denken aan modules als: Gaming, entertainment, server, creativiteit en office.
Niet alleen heeft iedereen dan het Windows dat hij/zij wil hebben zonder overtollige bloatware, maar slim aangepakt valt er voor Microsoft ook nog een aardig verdienmodel van te maken.

Linux gebruik ik er al jaren naast als doorlopend hobbyproject en blijft ontzettend leuk om mee bezig te zijn, een daily driver gaat het voor mij waarschijnlijk nooit worden omdat mede door de versplintering in Linuxwereld de ondersteuning door derden qua hard- en software niet op het niveau zit waarmee het voor mij bij alles bruikbaar zou zijn.

Tis mij allemaal 1 pot nat Ios/Android Windows/Linux/Mac.
Allemaal met hun plus en minpunten.
Da’s best kort door de bocht, voorop gesteld ik kan met alles werken maar de verschillen qua werking, hard- en software en ondersteuning zijn voor mij overduidelijk en dan ontwikkel ik toch wel een voorkeur, dus één pot nat zal je het mij niet horen noemen.
Alles heeft plus en minpunten die factor heb je altijd mee te maken.

Da’s best kort door de bocht, voorop gesteld ik kan met alles werken maar de verschillen qua werking, hard- en software en ondersteuning zijn voor mij overduidelijk en dan ontwikkel ik toch wel een voorkeur, dus één pot nat zal je het mij niet horen noemen.
Alles heeft plus en minpunten die factor heb je altijd mee te maken.
Ja weet je, dat is het voor mij wel.
Kan je kort door de bocht vinden en dat mag.
Ik kan met alles in principe over weg met alles en ander leer ik het wel en zoals ik al aangaf alles heeft plus en minpunten.
Of er komen wel programmas of truukjes of hoe je het wil noemen om iets aantepassen.
In elk os kan ik plus en minpunten opnoemen, maar die hoeven voor een ander dat totaal niet te zijn.
Het heeft uiteindelijk ook een groot voordeel, ik kan overal meewerken.
Daarom is het ook voor mij en dus persoonlijk 1 pot nat.
Maw voor een ander kan dat heel anders zijn en dat mag van mij, zolang het maar geen troll of fanboygedrag word qua os.

Laatst bewerkt:
Te duur?....da's persoonlijk natuurlijk maar wat mij betreft voor dit totaal pakket niet, zeker omdat ik er in vergelijking met andere aanbieders toch net wat meer privacy bij krijg.

een 2 TB PCI-e 4.0 SSD kost momenteel van 130 tot ongeveer 180 euro, met een enkele uitzondering tot 280 euro die van 280 euro is dan wel PCI-e 5.0
bron:
megekko https://www.megekko.nl/Computer/Com...rrd-3_merk-20_s-populair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Voor een 2TB SSD van Apple betaal je €1000
Kun je dit zelf toevoegen of moet je dan je MAC mini opsturen, en anders zelf gaan klooien met tweaks, evt solderen of wat dan ook? Evt garantie?

en 8GB extra geheugen voor €250.....

dit betaalde ik voor 64GB!
1746731304048.jpeg

Ik denk dat het weinig te maken heeft met persoonlijk iets te duur vinden. Het zijn gewoon achterlijke prijzen die Apple hanteert
Ik geloof best dat de privacy bij Apple hoger in het vaandel staat, maar ook daarmee ga je het internet op, en ben je dus kwetsbaar.
Ik zie Apple meer als een Luxe product in de zin van: Duurder="beter". Waar ik het in dit geval zeker niet mee eens ben, gelet op de meerprijzen op bovengenoemde

een 2 TB PCI-e 4.0 SSD kost momenteel van 130 tot ongeveer 180 euro, met een enkele uitzondering tot 280 euro die van 280 euro is dan wel PCI-e 5.0
bron:
megekko https://www.megekko.nl/Computer/Com...rrd-3_merk-20_s-populair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Voor een 2TB SSD van Apple betaal je €1000
Kun je dit zelf toevoegen of moet je dan je MAC mini opsturen, en anders zelf gaan klooien met tweaks, evt solderen of wat dan ook? Evt garantie?

en 8GB extra geheugen voor €250.....

dit betaalde ik voor 64GB!
Bekijk bijlage 1069

Ik denk dat het weinig te maken heeft met persoonlijk iets te duur vinden. Het zijn gewoon achterlijke prijzen die Apple hanteert
Ik geloof best dat de privacy bij Apple hoger in het vaandel staat, maar ook daarmee ga je het internet op, en ben je dus kwetsbaar.
Ik zie Apple meer als een Luxe product in de zin van: Duurder="beter". Waar ik het in dit geval zeker niet mee eens ben, gelet op de meerprijzen op bovengenoemde
Je hoeft niets op te sturen want zoals bekend moet je een Mac bestellen in de configuratie die je hebben wilt en de instap Mac Mini is op dit moment een behoorlijk goede deal.
Er is ook geen verplichting om Apple uitbreidingen te kopen, ik had voor €77.- een mooi bij de Mini passend dock en heb daar voor een normale prijs een 4TB SSD in gekocht.
Het mooie van MacOS is dat het behoorlijk aanpasbaar is en je kan zonder gevolgen de externe SSD als default disk in Finder gebruiken en alle data en apps worden daar dan op geplaatst.

Je hebt dus net als bij een Windows systeem opties om de configuratie samen te stellen, als in naar m'n Mac Mini set-up kijk qua prijsstelling heb ik daar (inflatie ingecalculeerd) met geen enkele zelfgebouwde pc ooit onder gezeten, ik had er eerlijk gezegd nog wel een schepje op kunnen doen als het daarom gaat. :d

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh