Ik zoek een 420mm AIO CPU koeler

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Ik ben op zoek naar een 420mm AIO CPU koeler

Merk maakt me op zich niets uit, maar omdat Corsair zijn eigen Icue software gebruikt voor het instellen gaat dit niet werken ivm Linux. Deze valt dus af.

Ik zoek iets, liefst met een schermpje met info wat out of the box werkt. Iets met de CPU speed / temps zou mooi zijn
De fans erop maakt ook niet uit, die gaan er toch af, tenzij het connectable fans zijn, of als het werkt met 1 fan frame van 420mm en de fans dus intern allemaal doorgelust zijn
Navulbaar zou ook mooi zijn
En de prijs onder de €200 als het kan.

Tips?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Schermpje op het cpu blok i.c.m linux is een lastige. Daar liep ik zelf ook al tegen aan.
De software die er voor gemaakt is is allemaal windows only.

Misschien is er iets mogelijk om met winboat op de achter grond te draaien en daarin de windows sofware in opstarten.

Zou zelf voor iets kiezen waar je die software niet voor nodig hebt en gewoon eentje met een verlicht kleuren cpu blok nemen.

Navulbaar zijn ze voor 99.1 % zeker niet, omdat het allemaal afgesloten systemen zijn.. Gedaan zodat de gebruiker er niet aan gaat lopen rommelen, en vaker vervalt dan ook de garantie.

Hier heb je een lijst waar je zelf in kan zoeken:

Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een 420mm AIO CPU koeler

Merk maakt me op zich niets uit, maar omdat Corsair zijn eigen Icue software gebruikt voor het instellen gaat dit niet werken ivm Linux. Deze valt dus af.

Ik zoek iets, liefst met een schermpje met info wat out of the box werkt. Iets met de CPU speed / temps zou mooi zijn
De fans erop maakt ook niet uit, die gaan er toch af, tenzij het connectable fans zijn, of als het werkt met 1 fan frame van 420mm en de fans dus intern allemaal doorgelust zijn
Navulbaar zou ook mooi zijn
En de prijs onder de €200 als het kan.

Tips?
Ik ken geen merk met ondersteuning voor Linux, dus niet alleen Corsair. Zonder display is het heel makkelijk: https://www.bequiet.com/en/watercooler/5397, https://www.technologyinsider.nl/in...eview-een-krachtige-en-stille-aio-koeler.html. Zonder software en wel een display kun je even kijken bij FSP. De nieuwe modellen hebben wel een display, maar geen software. Ze zijn beschikbaar tot 360mm.

Laatst bewerkt:
Zonder software en wel een display kun je even kijken bij FSP. De nieuwe modellen hebben wel een display, maar geen software. Ze zijn beschikbaar tot 360mm.

Welke zijn dat precies?

Ik was er van overtuigd dat mijn kast 420mm aankon. Hij blijkt toch tot maar 360mm te gaan
Schermpje op het cpu blok i.c.m linux is een lastige. Daar liep ik zelf ook al tegen aan.
De software die er voor gemaakt is is allemaal windows only.
Daarom zou het mooi zijn als die info in de firmware ingebakken zou zitten

Zou zelf voor iets kiezen waar je die software niet voor nodig hebt en gewoon eentje met een verlicht kleuren cpu blok nemen.
Nah, als lichtbron heb ik genoeg aan de fans. Dan heb ik nog liever geen verlichting

Welke zijn dat precies?
DE AD36-B en W
Ik zie die nog niet beschikbaar

Ik was er van overtuigd dat mijn kast 420mm aankon. Hij blijkt toch tot maar 360mm te gaan

Daarom zou het mooi zijn als die info in de firmware ingebakken zou zitten

Nah, als lichtbron heb ik genoeg aan de fans. Dan heb ik nog liever geen verlichting

DE AD36-B en W
Ik zie die nog niet beschikbaar

Het probleem met de software voor de displays is dat het op een of andere wijze bijvoorbeeld de temperatuur van de processor moet kunnen uitlezen. Dit is alles behalve gestandaardiseerd op moederborden. Hier heb je wat meer info over FSP: https://www.technologyinsider.nl/in...ers-de-plannen-van-fsp-voor-2026.html?start=1

Het probleem met de software voor de displays is dat het op een of andere wijze bijvoorbeeld de temperatuur van de processor moet kunnen uitlezen. Dit is alles behalve gestandaardiseerd op moederborden. Hier heb je wat meer info over FSP: https://www.technologyinsider.nl/in...ers-de-plannen-van-fsp-voor-2026.html?start=1

In principe geeft hij bij mij de temperatuur ook al door op het 2-digit BIOS code display
Ik zie die FSP AD36 nog nergens beschikbaar.

In principe geeft hij bij mij de temperatuur ook al door op het 2-digit BIOS code display
Ik zie die FSP AD36 nog nergens beschikbaar.
Dat is een implementatie van je moederbord / BIOS. Dat werkt anders bij bv AMI op een Z890 dan op een B850 en weer anders op Insyde of Phoenix.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh