MSDOS Retro
Expert
- Lid geworden
- apr 15, 2024
- My desktop system's name
- Xeon x5687
- My desktop's details
- Processor
- Intel Xeon x5687
- Mainboard
- HP Z400 6-DIMM Version
- Cooler
- Stock Performance cooler
- Memory
- 24GB (6x4GB)
- Graphics processor
- ATI Firepro 7000 (Barco MXRT7500 4GB)
- Display
- 3x HP Elitedisplay 243i
- SSD
- Bootdrive: Samsung 830 EVO 256GB / Backup Crucial MX500 1TB SATA & Lexar NM710 2TB NVMe
- Optical drive
- Stock HP
- Sound card
- Onboard
- Case
- HP Z400 Case
- Power supply
- Stock 475Watt
- Keyboard
- HP KU-0316
- Mouse
- Logitech M500
- Operating system
- Debian 12 KDE (X11 Plasma)
- Web browser
- Firefox / Opera
- Miscellaneous
- Mijn main systeem.
- Internet Connection
- ▼1 GBIT ▲1 GBIT
Eerst even een korte inleiding, voordat ik tot het systeem overga waar het om draait.
Momenteel heb ik een nieuw systeem in gebruik. Dit is nu net 4 dagen. Daarvoor deed ik alles met een HP Z400 met 16GB RAM, en een Xeon x5687 CPU. Dit systeem heb ik ook ruim 4 jaar gebruikt. Dit systeem kwam voorbij, tijdens de zoektocht naar een vervangend systeem voor een Haswell systeem wat ik vanaf 2014 had. Deze heb ik meteen na de introductie van 4670K gekocht. Dit was dan ook de CPU die op dat moment binnen mijn budget viel.
Achteraf heb ik best vaak spijt gehad van die CPU en videokaart(en). Ik had liever de 4770K + AMD HD7970 gehad.
De specificaties van het systeem waren toen als volgt:
Mijn plan was eerst om het nieuwe Ryzen systeem in deze MSI kast hieronder te bouwen. Dit nadat ik al een andere kast retour had gestuurd, omdat ik die niet mooi vond. Maar toen kwam toevallig het moederbord wat er nu in zit voorbij, en heb deze voor een leuk prijsje overgenomen. Besloten dit systeem in deze kast te bouwen.
Mijn bedoeling is om dit systeem van vroeger dus te herbouwen, maar nu zoals ik hem graag had gezien.
Het systeem wat er nu ingebouwd is heeft de volgende specificaties:
Momenteel heb ik een nieuw systeem in gebruik. Dit is nu net 4 dagen. Daarvoor deed ik alles met een HP Z400 met 16GB RAM, en een Xeon x5687 CPU. Dit systeem heb ik ook ruim 4 jaar gebruikt. Dit systeem kwam voorbij, tijdens de zoektocht naar een vervangend systeem voor een Haswell systeem wat ik vanaf 2014 had. Deze heb ik meteen na de introductie van 4670K gekocht. Dit was dan ook de CPU die op dat moment binnen mijn budget viel.
Achteraf heb ik best vaak spijt gehad van die CPU en videokaart(en). Ik had liever de 4770K + AMD HD7970 gehad.
De specificaties van het systeem waren toen als volgt:
- Moederbord: Gigabyte Z87x-OC
- CPU: Core i5 4670K + Scythe Mugen 3 PCGH koeler
- RAM: 4GB Corsair XMS3 1600MHz (later vervangen door 8GB Crucial Ballistix Tactical 1866MHz)
- Opslag: Crucial M4 256GB & Samsung 830 Evo 256GB
- Videokaart: 2x XFX 6870 1GB Crossfire, later vervangen door een MSI 7850 2GB
- Behuizing: Corsair Graphite 600TM Black
Mijn plan was eerst om het nieuwe Ryzen systeem in deze MSI kast hieronder te bouwen. Dit nadat ik al een andere kast retour had gestuurd, omdat ik die niet mooi vond. Maar toen kwam toevallig het moederbord wat er nu in zit voorbij, en heb deze voor een leuk prijsje overgenomen. Besloten dit systeem in deze kast te bouwen.
Mijn bedoeling is om dit systeem van vroeger dus te herbouwen, maar nu zoals ik hem graag had gezien.
Het systeem wat er nu ingebouwd is heeft de volgende specificaties:
- Moederbord: Gigabyte G1 Sniper Z97
- Processor: Intel Core i7 – 4770K
- Geheugen: 16GB GEIL EVO Veloce DDR3-19200 CL11-13-13-30 (2x8GB)
- Videokaart(en): 2x Nvidia ASUS Geforce GTX 770 DirectCU II 2GB (SLI)
- Processorkoeler: Be Quiet Pure Rock 2, met 2x Arctic BioniX P120 (red) fans
- SSD: Samsung 860 QVO 1TB
- Behuizing: MSI MAG FORGE 320R Airflow
- Kabelextensies EZDIY-FAB rood/zwart
Laatst bewerkt: