Is Microsoft Recall veilig om te gebruiken?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Hoe kun je recall eigenlijk uitschakelen of zelfs helemaal verwijderen met een script voor regedit/Powershell?

Hoe kun je recall eigenlijk uitschakelen of zelfs helemaal verwijderen met een script voor regedit/Powershell?

Alleen is uit ook echt uit? Blijft die toch op de achtergrond aan, ookal zijn er sporen die aangeven uit te zijn. Gaat hij bij een volgende update niet als nog weer aan?

Is het veilig is niet eens de vraag, heb je er een goed gevoel bij dat mens, bot, software, AI of wat dan ook continu mee gluurt op je scherm, ik denk dat het antwoord bij een overgroot deel van de mensen NEE is.
Ik heb de indruk dat men in Redmond het menselijk aspect bij computergebruik totaal uit het oog heeft verloren.

Ik kom alleen nog in Windows om een enkele game te starten. Alle overige doe ik buiten Windows om.

Ik kom alleen nog in Windows om een enkele game te starten. Alle overige doe ik buiten Windows om.

Daarom heb ik ook 2 pcs hier staan.. :-)
Eentje voor het casual werk en wat gaming.

De andere alleen voor het beste van het beste.. En ondanks ik daar geen belangrijk werk erop ga doen, wil ik deze pc later ook van linux voorzien.. (wil liever helemaal van MS af.)

Werk en bankzaken, misschien ook mail op de casual pc.

Enigste games die echt windows nodig hebben zijn de nieuwere AAA titels. .. Maar die speel ik vrijwel niet echt.. Althans ga aan zulke bende geen geld aan uitgeven.

Eigenlijk is dit gewoon een groot probleem. Kwaadwillenden (of autoritaire overheden) hebben ongehinderd toegang tot alle informatie over je digitale leven. Ze hoeven zelfs geen moeite meer te doen om af te luisteren of te hacken. Een overheidsinstantie kan gewoon binnenstappen, je pc meenemen en ze kennen heel je privéleven en hebben al je data ook al heb je de bestanden verwijderen, screenshots genoeg van communicatie en bestandsinhoud.

Zolang je het zelf nog kunt aan of uitzetten ben ik er niet zo bang voor.
Ik keur het echter wel af dat zoiets überhaupt in een OS zit.
Zakelijk zie ik wel problemen, wie zegt mij dat mijn werkgever niet mee kijkt ?

Nee, dankje geen interesse in deze...........
Kan ik net zo goed de voordeur open zetten.

Zolang je het zelf nog kunt aan of uitzetten ben ik er niet zo bang voor.
Ik keur het echter wel af dat zoiets überhaupt in een OS zit.
Jij zet het uit, is het op de achtergrond dan ook uit?
MS zet het vrolijk weer aan. Jij weet uit. MS weer aan. Jij weer uit. MS past het aan dat je het straks helemaal niet meer uit kan zetten.. Ook al zegt het schuifje dat het uit staat.
En welke processen draaien dan nog steeds op de achtergrond.
Nee windows is niet meer te vertrouwen.

Op een laptop vd zaak zou ik het niet zo vreemd vinden dat een werkgever kan zien wat je ermee doet.
Ik zou mijn bankzaken/persoonlijke dingen daar sowieso nooit op doen.

Maar zodra een M$ mee kan kijken, dan is het andere koek....het gaat ze geen ene $%$##@ aan wat ik ermee doe. Niet met werk, en niet met privé systemen

Jij zet het uit, is het op de achtergrond dan ook uit?
MS zet het vrolijk weer aan. Jij weet uit. MS weer aan. Jij weer uit. MS past het aan dat je het straks helemaal niet meer uit kan zetten.. Ook al zegt het schuifje dat het uit staat.
En welke processen draaien dan nog steeds op de achtergrond.
Nee windows is niet meer te vertrouwen.
In de EU is het gelukkig nog zo dat dat niet zo maar kan.
Op het moment dat het echt niet meer uit te zetten is ga ik ook naar alternatieven kijken.
Al weet je bij de alternatieven ook niet wat er op de achtergrond gebeurd
Post automatically merged:

Op een laptop vd zaak zou ik het niet zo vreemd vinden dat een werkgever kan zien wat je ermee doet.
Ik zou mijn bankzaken/persoonlijke dingen daar sowieso nooit op doen.

Maar zodra een M$ mee kan kijken, dan is het andere koek....het gaat ze geen ene $%$##@ aan wat ik ermee doe. Niet met werk, en niet met privé systemen
Het is nu al zo dat je werkgever mee kan kijken maar dit moet wel tegen je gezegd worden.
En ik vind het niet erg dat ze zien wat ik tijdens mijn werk doe.
Maar ik ben vaak meerdere dagen onderweg en dan hoeft mijn werkgever niet te weten wat ik buiten werk tijd op de laptop doe.
Alternatief is ook een eigen laptop meenemen.
Ga ik misschien wel doen...

Laatst bewerkt:
Maar ik ben vaak meerdere dagen onderweg en dan hoeft mijn werkgever niet te weten wat ik buiten werk tijd op de laptop doe.
Alternatief is ook een eigen laptop meenemen.

Het blijft uiteindelijk wel een werk laptop....dat is dan een keuze die je moet overwegen
Een eigen laptop is altijd de betere keuze, maar soms ontkom je er niet aan dat je je werk laptop nodig bent....
2 meenemen onder de arm wordt wat vervelend...

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh