Japanners blij met Fujitsu die laptops met Blu-ray drives blijft verkopen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Hoewel de meeste laptops zich al jaren hebben ontdaan van optische schijven, houdt Fujitsu vast aan deze technologie. In wat bijna een anachronisme lijkt, biedt het bedrijf nu een nieuw model aan dat standaard is uitgerust met een interne optische drive — in een tijd waarin USB-stick of cloudopslag eerder de norm zijn. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Gaaf, gebruik mijn branders dagelijks.
Of er zit er 1 in de pc meestal een bluray brander, of heb een externe bluray of dvd brander.
Tijdje geleden een workstation gebouwd waarin ik 2 Bluray/HD dvd branders in heb geplaatst.
Als ik bluray of dvd branders kan kopen 2dehands , vaak bij een kringloop koop ik bepaalde types meteen.
Want blueray spelers/branders zijn peperduur nieuw.
Wel een tijdje geleden een externe 4k bluray brander gekocht, wat een tof ding is dat.
De reden die Fujitsu aangeeft is precies de reden die ook van mij voor toepassing is.
Als deze in NL uit zou komen zou ik hem zeker kopen mits de prijs ok is.

Gaaf, gebruik mijn branders dagelijks.
Of er zit er 1 in de pc meestal een bluray brander, of heb een externe bluray of dvd brander.
Tijdje geleden een workstation gebouwd waarin ik 2 Bluray/HD dvd branders in heb geplaatst.
Als ik bluray of dvd branders kan kopen 2dehands , vaak bij een kringloop koop ik bepaalde types meteen.
Want blueray spelers/branders zijn peperduur nieuw.
Wel een tijdje geleden een externe 4k bluray brander gekocht, wat een tof ding is dat.
De reden die Fujitsu aangeeft is precies de reden die ook van mij voor toepassing is.
Als deze in NL uit zou komen zou ik hem zeker kopen mits de prijs ok is.
Gebruik je 'm dan voornamelijk voor films? Voor iets anders zie ik mezelf het namelijk niet gebruiken (heb zelfs geen brander meer).

Bv ja, heb heel veel fysieke media, films, blurays, hd dvd, software, games en archivering.

Bv ja, heb heel veel fysieke media, films, blurays, hd dvd, software, games en archivering.
Valt zeker wat voor te zeggen. Want media via streaming is uiteindelijk best een hoop geld om niets te bezitten.

Valt zeker wat voor te zeggen. Want media via streaming is uiteindelijk best een hoop geld om niets te bezitten.
Ik heb beide, maar heb mijn collectie nooit weg gedaan.
En blijf fysieke schijven kopen.
Nooit als ze direct uit zijn er is zoveel, dus heb geduld.
Scheelt gewoon teveel geld.
Ja tis weer hot het schijfje, veel mensen die spijt hebben dat ze het weg hebben gedaan/nostalgie of retro gevoel.
Heb daarnaast ook streaming van films en series, maar geen Spotify of dergelijk nooit gehad betaald.
Netflix via de provider als kortingsdeal, Prime omdat ik dingen bestel via Amazon en Disney was een deal een jaar voor 30 euro.
Dus HBO en Sky Showtime er weer uit gegooid, 3 is de max.

Ik heb denk ik 2 of 3 blu-ray schijfjes. Voor het geval dat ik misschien eens de speler ervoor zou vinden, maar dan moet je er al actief naar zoeken op bijvoorbeeld MP. Bij de kringloop kom ik ze nooit tegen.

Ik haal wel spellen op CD- en DVD-Rom.
Voor ik mijn Ventoy USB stick had, brandde ik nog weleens een Windows/Linux naar optische media.

De laatste CD/DVD is al wel langer dan een jaar geleden gebrand

Qua drives heb ik er zo rond de 40 stuks (CD/DVD). Zwart/zilver/beige, IDE en SATA en qua media nog iets van 4 a 500 te beschrijven schijfjes. In jewel cases, gewoon en slim en op spindels.
Zo nu en dan ligt er weer een aantal dozen. Helaas moet ik ze soms wel uitzoeken, want sommige blijken beschreven te zijn.

Ik heb denk ik 2 of 3 blu-ray schijfjes. Voor het geval dat ik misschien eens de speler ervoor zou vinden, maar dan moet je er al actief naar zoeken op bijvoorbeeld MP. Bij de kringloop kom ik ze nooit tegen.

Ik haal wel spellen op CD- en DVD-Rom.
Voor ik mijn Ventoy USB stick had, brandde ik nog weleens een Windows/Linux naar optische media.

De laatste CD/DVD is al wel langer dan een jaar geleden gebrand

Qua drives heb ik er zo rond de 40 stuks (CD/DVD). Zwart/zilver/beige, IDE en SATA en qua media nog iets van 4 a 500 te beschrijven schijfjes. In jewel cases, gewoon en slim en op spindels.
Zo nu en dan ligt er weer een aantal dozen. Helaas moet ik ze soms wel uitzoeken, want sommige blijken beschreven te zijn.
Je vind ze idd weinig de blurayspeler/brander bij de kringloop voor in de pc.
Meestal koop ik dan een systeempjes wat daar staat voor tussen de 5 en de 20 euro en schroef ze daar uit.
Zo heb ik er 4 gevonden tot nu toe.

Je vind ze idd weinig de blurayspeler/brander bij de kringloop voor in de pc.
Meestal koop ik dan een systeempjes wat daar staat voor tussen de 5 en de 20 euro en schroef ze daar uit.
Zo heb ik er 4 gevonden tot nu toe.
Ik denk niet dat ik ze bij mijn lokale kringloop ooit voorbij heb zien komen.
Vaak is dat wat van die cheape Aldi/Medion achtige systemen wat er staat.

Extern zijn er nieuw nog wel te koop zag ik...
Branden hoef ik niet eigenlijk, maar een keer een filmpje kijken in 4K (als ik zo'n TV heb) lijkt me wel wat.
Ik vermoed dat ik volgend jaar wel een nieuwe 55" ga halen.
Zit de winter nog wel warm met een Panasonic Vierra 42" die iets van 330/350W uit de muur trekt. :p

Ik denk niet dat ik ze bij mijn lokale kringloop ooit voorbij heb zien komen.
Vaak is dat wat van die cheape Aldi/Medion achtige systemen wat er staat.

Extern zijn er nieuw nog wel te koop zag ik...
Branden hoef ik niet eigenlijk, maar een keer een filmpje kijken in 4K (als ik zo'n TV heb) lijkt me wel wat.
Ik vermoed dat ik volgend jaar wel een nieuwe 55" ga halen.
Zit de winter nog wel warm met een Panasonic Vierra 42" die iets van 330/350W uit de muur trekt. :p
Panasonic Vierra heb ik ook ooit gehad, maar dan een 32 inch model.
Idd extern zijn de branders/ players voor bluray/4K idd nog steeds tekoop, maar goedkoop zijn ze helaas niet.

Dat klopt, en ik weet ook niet of ik er nog 1 ga kopen. Nooit gehad, en nooit gemist.

Muziek heb ik wel graag fysiek, als ik de CD het waard vind, en heb daar dan graag een rip van in FLAC voor op de telefoon, tijdens het werk, het wandelen o.i.d.
Maar films kunnen prima via een streamingdienst. Die kwaliteit wordt ook steeds beter.
Om nou 100-140 euro uit te geven voor een uitstervend bluray media vind ik ook weer zoiets....

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh