Jouw huis in een nieuw licht - Philips / Signify vernieuwt het Hue-portfolio

Lid geworden
mrt 6, 2017
Signify kondigt onder de noemer “Jouw huis in een nieuw licht” een grote update van het Philips Hue-portfolio aan. Een van de belangrijkste nieuwtjes is de introductie van de Hue Bridge Pro. Deze nieuwe bridge kan tot 150 lampen en 50 accessoires ondersteunen en biedt ruimte voor meer dan 500 lichtscènes. De Hue Pro-chip introduceert onder andere Hue Motion Aware-technologie, waarmee lampen zelf beweging kunnen detecteren. Overstappen is eenvoudig, en indien gewenst kunnen meerdere bridges worden samengevoegd. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
We hebben al sinds jaren een Hue Bridge v2 en ook enkele tientallen Hue lampen (de meesten warm wit, geen RGB). Maar de levensduur van de lampen valt zwaar tegen (3 stuks al kapot na 5 jaar), de nieuwe lampen zijn idioot duur en de bridge is niet heel erg compatible met andere devices dan Zigbee lampen. Als een lamp nu sneuvelt, wordt ze vervangen door een goedkope Zigbee RGBCCW E27 lamp van Aliexpress. Dat kost je rond de 6,50 ipv 65 euro bij Hue. Die koppelen prima met de Hue bridge. Daarnaast heb ik een tweede Zigbee netwerk draaien, op een RPI4 met een USB zigbee stickje en Home Assistant. Daarop kan ik probleemloos werkelijk alles met Zigbee koppelen. Spotgoedkope PIR sensortjes van Ali waarmee door een Home Automation scriptje o.a. lampen in ruimtes aan/uit geschakeld worden of smart plugs aangestuurd worden, afhankelijk van lichtsterkte, beweging, zonsopkomst/ondergang e.d.

Hue is mij als klant kwijt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh