LinkedIn profiel Microsoft medewerker verraadt bizarre prijzen voor Xbox Game Pass deals met ontwikkelaars

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dat ontwikkelaars een fijn zakcentje verdienen aan de afspraken met Microsoft om hun game beschikbaar te stellen via de Xbox Game Pass zal niemand verbazen. Het maken van AAA-games kost inmiddels tientallen, zo niet honderden, miljoenen en die kosten moeten uiteindelijk terugverdiend worden. Het leeuwendeel van de inkomsten zal doorgaans nog steeds van de directe verkopen komen, maar voor de games die bij release direct op de Game Pass beschikbaar zijn, zal die inkomstenbron beduidend kleiner zijn. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat de game pass winstgevend zou zijn verbaas ik me sowieso al over.
Maar leuk dat mensen betalen voor een abonnement, kunnen de gewone verkopen om zeep geholpen worden..... en zo zitten we straks allemaal aan dat %$%$$#^^$ abonnement..... maar daar pas ik voor!
Dat de prijzen omhoog gaan, was te verwachten natuurlijk

Straks krijgen we vast ook nog verschillende vormen, met zoveel uur toegang, of max aantal games per abbo..... mij niet bellen.

Zo bizar zijn die aankopen toch niet, linksom of rechtsom de games moeten gewoon naar waarde betaald worden.

Maar leuk dat mensen betalen voor een abonnement, kunnen de gewone verkopen om zeep geholpen worden.....
Gewone verkopen worden toch al om zeep geholpen door de gamestudio's zelf daar hebben ze Microsoft of abonnementsvormen niet voor nodig, online verplichting, microtransacties en allerhande andere in game aankopen zijn destructief genoeg.
Gamen evolueert al zolang als het bestaat en ik kijk zelf naar wat er aangeboden wordt en wat me aanspreekt, dus vermaak ik me nu al weer een paar jaar met gamen voor €11.- p/m inclusief triple A titels en daarmee is het voordeliger dan het ooit geweest is.
Ongetwijfeld houdt dat feest een keer op en dan zie ik wel weer wat er dan is, maar hoe dan ook blijf ik gamen. ;)

Dat hele abonnement helpt de boel nog verder om zeep.
Ik koop niet vaker dan 1 of 1x in 2 jaar een grote titel voor een prijs van €60. Dat abonnement kan voor mij dus helemaal niet uit.

Die 50 miljoen deal zal wel over een pakket van games van 1 ontwikkelaar zijn gegaan.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh