Main PC MSI build

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Processor --> AMD RYZEN 7 7700 (wil nog de 7800x3d erin testen.)
Moederbord --> MSI MAG X670E Tomahawk WIFI
Videokaart --> ASUS PRIME OC RADEON RX 9070 16GB
CPU Cooler --> MSI MAG CORE LIQUID E240
Casefans --> Alles is van de MSI MAG core liquid E240 gebruikt.. De originele fans zijn eruit gehaald omdat die het niet zo best deden en eruit zien.
Geheugen --> TEAM GROUP T-FORCE VULCAN Z 32GB DDR5 6000MHZ
Voeding --> Fractal Design ION GOLD 660wat.
SSD --> KINGSTON 1TB KC3000

Monitor -->
Behuizing --> MSI MPG SEKIRA 100R
Geluidskaart -->
Extra SSD --> KINGSTON FURY RENEGADE 2TB HEATSPREADER
Extra SSD -->
Monitor steun -->
OS --> Nog Onbekend wat ik hiermee ga doen. (ben wat dingen aan het testen.) (misschien een Ubuntu Based OS.)

Omschrijving --> De hoofd pc die me oude AM4 build vervangt. Systeem is uitgezocht op redelijk zuiniger pc onderdelen. (geen gpu van 300watt erin)
Hier wil ik gewoon me basis dingen erop kunnen doen. Bankieren, youtube, internet.. Mogelijkheid tot gaming.
Ben nog niet uit welke monitor ik hier op aan ga sluiten.. Komt i.i.g geen Ultrawide 1440P op.
Mogelijk blijf ik hier op 27 inch 1440P hangen, andere optie is om een 4K scherm te nemen.

Toekomstige upgrades:

- Wil ten eerste een moederbord erin hebben op AM5 die USB 4.0 heeft, 5Gbit Ethernet, Wifi 7. Minimaal 2x PCi-e 5.0 x4 en 2x Pci-e 4.0 x 4 op het bord heeft.
( ga dit systeem niet updaten naar AM6, want dat word te duur. wil hem met het nieuwe bord wel een veel langer leven willen geven. (al moet ik er 8 jaar of zo er nog mee doen.)

- Er komt zeker een snellere cpu erin als die over 3 jaar beschikbaar zijn. (misschien maak ik gebruik van een door schuif systeem, dus Ryzen 7 9800X3d misschien in dit systeem en een snellere in de snelste game pc een Zen 6 bijvoorbeeld.
(ligt aan de situatie, de prijzen, en wat ik zelf als budget bereik over houd.) (in de snellere game pc wil ik minimaal 48GB 8000Mhz geheugen erin zetten( ga er vanuit dat ik in die jaren later nog geen 64GB nodig zal hebben.

Misschien dat ik voor de MSI alleen een snellere kit ga plaatsen, maar capaciteit misschien het zelfde hou.

- Kan ook zijn dat ik alleen een andere cpu ga plaatsen, en de rest call it a day word. (videokaart gaat er verlopig toch niet eruit. Misschien is het verplaatsen van de 9800x3d een beter idee.. Of het bij een Zen 6 cpu houden.
Dan heb ik tenminste genoeg cpu kracht..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh