Maxell brengt cassettespeler uit met Bluetooth, USB-C en oplaadbare accu

Lid geworden
mrt 6, 2017
Maxell heeft een opvallende draagbare cassettespeler uitgebracht in Japan. De MXCP-P100 kan namelijk niet alleen overweg met cassettes: het apparaat heeft een oplaadbare accu en kan zowel bedraad als via bluetooth muziek afspelen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het probleem met dit soort toestellen is dat de kwaliteit zeer matig is.
Er is geen nieuwe fabrikant die hoogwaardige binnenwerken bouwt zoals vroeger (Sony, Panasonic). De productie is beperkt tot goedkope Chinese OEM/Tanashin-kopieën, voornamelijk uit Shenzhen en omgeving. De meeste merken gebruiken dus exact dezelfde goedkope mechanismen, en zoals ook in dit geval verpakt in een merkdoosje met Bluetooth of USB-C als moderne extra.
De kwaliteit van deze toestellen is echt een stuk minder dan de vroegere speler uit de jaren '80 en '90, op gebied van duurzaamheid en audiokwaliteit.

Wat ik me afvraag is de compatibiliteit met oude tape standaarden.
Je gaat dit denk ik niet kopen om op type 1 C90 cassettes audio op te nemen maar om oude cassettes af te spelen.
Ik vind nergens info of hij geschikt is voor chrome of metal tapes en of hij dolby ruisonderdrukking ondersteund.

Het antwoord daarop is jammer genoeg heel teleurstellend. Moderne systemen zoals de Maxell ondersteunen geen Dolby, ze hebben geen geen Dolby decoderchips. Dolby‑licenties zijn duur en de chips worden gewoon niet meer gemaakt. Dus Dolby tapes hebben dan een soort van hiss en klinken zeer gedempt. Standaard (normal) cassettes zijn ondersteund, de rest niet. Uit Chrome tapes krijg je nog wat geluid maar met een heel andere EQ. De rest gaat gewoon niet. En als bonus is het frequentiebereik van de nieuwe speler (want modern wil ik ze eigenlijk niet noemen) een pak lager.

Je kan beter op jacht gaan naar een 2dehands walkman.
Bovenstaande heeft teveel beperkingen : o.a. het loopwerk en dolby.

Heb zelf een paar Nakamichi cassette decks staan en de top van Onkyo, de laatste moet ik de snaren van vervangen.
De snaren heb ik al in huis, klusje voor in de winter.

Heb zelf een paar Nakamichi cassette decks staan en de top van Onkyo, de laatste moet ik de snaren van vervangen.
Inderdaad, loopwerk van de nieuwe units hebben slechts 1 kop naast een resem andere nadelen. Beter gewoon op zoek gaan naar een oud toestel en dat terug op orde brengen

Nakamichi😍

Heb zelf een paar Nakamichi cassette decks staan
Beste decks ooit gemaakt, mijn eerste echte deck was de BX125E en later heb ik er nog een LX5 bijgekocht.
Ik heb heel wat apparatuur zien komen & gaan maar de Nak's zijn de enige machines waar ik spijt van heb dat ik ze heb weggedaan.

Het antwoord daarop is jammer genoeg heel teleurstellend. Moderne systemen zoals de Maxell ondersteunen geen Dolby, ze hebben geen geen Dolby decoderchips. Dolby‑licenties zijn duur en de chips worden gewoon niet meer gemaakt. Dus Dolby tapes hebben dan een soort van hiss en klinken zeer gedempt. Standaard (normal) cassettes zijn ondersteund, de rest niet. Uit Chrome tapes krijg je nog wat geluid maar met een heel andere EQ. De rest gaat gewoon niet. En als bonus is het frequentiebereik van de nieuwe speler (want modern wil ik ze eigenlijk niet noemen) een pak lager.
Dan zie ik het nut van zo,n speler niet in.
Heb mijn oude tapes gelukkig al jaren terug gedigitaliseerd.

Beste decks ooit gemaakt, mijn eerste echte deck was de BX125E en later heb ik er nog een LX5 bijgekocht.
Ik heb heel wat apparatuur zien komen & gaan maar de Nak's zijn de enige machines waar ik spijt van heb dat ik ze heb weggedaan.
BX125E, is erg mooi qua looks/ en zwart, houd wel van die stijl ten opzichte vd LX5, waar gedeeltelijk de zaken achter een klepje zit.
Maarja de LX5 is beter dacht ik, 3 kopper.
Post automatically merged:

Dan zie ik het nut van zo,n speler niet in.
Heb mijn oude tapes gelukkig al jaren terug gedigitaliseerd.
Nee, je kan beter voor 2dehands gaan en daar een goede walkman scoren/eventueel een service beurtje geven.
Of een goed deck kopen😀.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh