Mercedes wil van je auto een mobiel kantoor maken

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit was te verwachten, rijplezier mag ook niet meer tegenwoordig dus autofabrikanten doen er alles aan om dat er uit te halen en je een computer op wielen te leveren, daar horen dan natuurlijk ook wat privacy schendende "diensten" van Microsoft bij.
Met de veiligheid zal het best goed komen want de "bestuurder" heeft nog nauwelijks invloed bij moderne wagens.

Het wordt tijd om b.v. een mooie Saab 900turbo cabrio aan te schaffen en die eens goed op te knappen. :d

Dit was te verwachten, rijplezier mag ook niet meer tegenwoordig dus autofabrikanten doen er alles aan om dat er uit te halen en je een computer op wielen te leveren, daar horen dan natuurlijk ook wat privacy schendende "diensten" van Microsoft bij.
Met de veiligheid zal het best goed komen want de "bestuurder" heeft nog nauwelijks invloed bij moderne wagens.

Het wordt tijd om b.v. een mooie Saab 900turbo cabrio aan te schaffen en die eens goed op te knappen. :d
Ik zie me eerder een dutje doen in de wagen 😁

Ik werk voornamelijk van thuis maar als ik naar kantoor moet heb ik wel s een meeting in de wagen. Dit doe ik uiteraard via teams en apple carplay. Als dit beter geintegreerd wordt denk ik wel dat dit veel handiger is dan het nu is met Apple Carplay.
Voor mensen die altijd op de weg zitten is dit denk ik ook een zegen eerlijk gezegd, snel even de agenda nakijken of een call plegen. Ik heb nu ook het geintegreerde kantoor op MBUX maar dit is voor mij niet echt wat het zou kunnen zijn. Overigens qua rijveiligheid kan ik met wel inbeelden dat dit allemaal in de gaten wordt gehouden door de sensoren die ook detecteren of je wel op voor je kijkt, dit zit namelijk ingebouwd als je de 3 schermen hebt bij de CLA (en overigens zit dit ook in de versie met het hyperscreen zoals de EQS, EQS SUV waar het scherm van de pasagier wordt uitgeschakeld als de auto ziet dat je niet voor je kijkt). Plus daarbovenop alle rijhulpen die ik in veel verslagen van autojournalisten afgebroken zie worden..

Maar eerlijk is eerlijk, het zijn rijhulpen en ze helpen je to concentreren op wacht echt telt en als je al eens een paar seconden afgeleidt bent zijn zij daar om je veilig thuis (of op je bestemming) te brengen. Ik zou niet meer zonder willen en heb er zelfs een eis van gemaakt in mijn huidige wagen.

"en de camera schakelt automatisch uit wanneer de bestuurder zelf in beeld zou komen"
Dan kan je net zo goed die camera helemaal niet gebruiken.
verder zouden de office functies alleen gebruikt moeten kunnen worden als de auto geparkeerd staat, zo niet is het vragen om ongelukken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh