Microsoft Authenticator gaat jailbroken en gerootte smartphones blokkeren bij bedrijven

Lid geworden
mrt 6, 2017
De mobiele app Microsoft Authenticator krijgt binnenkort strengere beveiligingsmaatregelen. Het bedrijf gaat apparaten met een jailbreak of root-toegang detecteren en uiteindelijk blokkeren wanneer ze worden gebruikt met zakelijke accounts. De wijziging is bedoeld om bedrijfsgegevens beter te beschermen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Logische keuze voor een stukje beveiligingssoftware. (y)

Jammer, want daardoor wordt het steeds lastiger om zoiets als 2FA, banksoftware e.d. te draaien op oudere telefoons met alternatief OS. Die worden dan tot elektro-afval gedegradeerd.

Logische keuze voor een stukje beveiligingssoftware. (y)
Leg mij eens uit waarom mijn LineageOS met de laatste beveiligingsupdates minder veilig is dan een willekeurig Chinees toestel met slechte ondersteuning?

Leg mij eens uit waarom mijn LineageOS met de laatste beveiligingsupdates minder veilig is dan een willekeurig Chinees toestel met slechte ondersteuning?
Daar valt niets aan uit te leggen want het gaat er niet om welk OS er op staat maar dat een toestel geroot of jailbroken is wat zakelijk gezien niet wenselijk is en de meeste werkgevers zullen het gebruik van dergelijke toestellen ook niet toestaan.
En net als de door jou genoemde slecht ondersteunde Chinese telefoons zij er voor een geroot toestel genoeg dubieuze en/of slecht onderhouden Android versies te vinden.

Ik denk niet dat LineageOS toestellen hier laat van hebben. Het gaat specifiek om bedrijfstoestellen. Denk dat dit niet dezelfde doelgroep is.

Laatst bewerkt:
Daar valt niets aan uit te leggen want het gaat er niet om welk OS er op staat maar dat een toestel geroot of jailbroken is wat zakelijk gezien niet wenselijk is en de meeste werkgevers zullen het gebruik van dergelijke toestellen ook niet toestaan.
En net als de door jou genoemde slecht ondersteunde Chinese telefoons zij er voor een geroot toestel genoeg dubieuze en/of slecht onderhouden Android versies te vinden.
Ok, maar met dit soort acties worden alle custom ROMs over 1 kam geschoren: geen enkele mag meer gebruikt worden, ook de goeie niet. En die Chinese troep mag wel gewoon?!?

Ik ben het dus met @Robert van Weersch eens; dit zorgt alleen maar voor meer elektro-afval; iets waar MS blijkbaar van geniet?

Ok, maar met dit soort acties worden alle custom ROMs over 1 kam geschoren: geen enkele mag meer gebruikt worden, ook de goeie niet. En die Chinese troep mag wel gewoon?!?

Ik ben het dus met @Robert van Weersch eens; dit zorgt alleen maar voor meer elektro-afval; iets waar MS blijkbaar van geniet?
Tja, weer een tragisch voorbeeld van de goede die onder de kwade moeten lijden helaas, en die Chinezen zijn waarschijnlijk betalende klanten van zowel Google als Microsoft en dan kan er altijd wat meer.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh