Microsoft bevestigt BitLocker-impact in Windows 11 en introduceert hardware-versnelling

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft heeft erkend dat het inschakelen van BitLocker-versleuteling op systemen met snelle NVMe-ssd’s tot een merkbare prestatieimpact kan leiden, vooral bij I/O-intensieve activiteiten zoals gaming en videobewerking. BitLocker was oorspronkelijk een optionele beveiligingsfunctie, maar sinds Windows 11 24H2 wordt het op nieuwe systemen standaard geactiveerd bij een schone installatie. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
vreemd, net een nieuwe PC geinstalleerd en bitlocker is niet ingeschakeld.. Heb geinstalleerd met een nieuwe installatie USB (25H2 dacht ik). Klopt dus niet helemaal wat Microsoft beweerd..

Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met wat Microsoft allemaal standaard erdoor duwt. Ok, de gebruiker beschermen maar het is toch wel helemaal door aan het slaan.
Ik moest onlangs door een brakke Windows update de bitlocker recovery key uit de account van mijn zoon halen door online in te loggen en daarna handmatig in te geven.
Dat was hem zelf nooit gelukt (hij had nog nooit van bitlocker gehoord, noch van een recovery key enz).
Ook best vervelend om een code van circa 50 tekens handmatig in te geven.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh