Microsoft forceert update naar Windows 11 25H2 met uitrol via machine learning

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft is begonnen met het automatisch upgraden van systemen naar Windows 11 25H2, waarbij apparaten met oudere versies actief worden bijgewerkt. De maatregel komt in aanloop naar het einde van de ondersteuning voor Windows 11 24H2, die gepland staat op 13 oktober 2026. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
giphy.gif

Ik zou dolgraag willen dat de pc van mijn vrouw welke op 23H2 blijft hangen geforceerd naar een nieuwere versie gaat. Dat scheelt mij weer een hoop werk van een herinstallatie...
Dit omdat updates niet meer werken, daar kwam ik recent per toeval achter.

Ik zou dolgraag willen dat de pc van mijn vrouw welke op 23H2 blijft hangen geforceerd naar een nieuwere versie gaat. Dat scheelt mij weer een hoop werk van een herinstallatie...

Je kan toch ook gewoon nieuwe installatie media van de site halen en daarmee de upgrade zelf doen.

Zit op oude woonkamer pc ook nog op 23H2. Wilde wel naar 24H2 gaan.. Maar dacht dat dit mij meer ellende zou geven.
Maar nieuwe build staat al cachyos op dus ga ik daarmee verder.
Zit ook niet op Age verification te wachten.
Dus moet ook nog maar eens zien welke linux distro hier niet in mee gaat.
Maar schijnt dat systemd het waarschijnlijk ook zou krijgen.
Stja dan zal ik helaas met cachyos naar grub moeten.

Je kan toch ook gewoon nieuwe installatie media van de site halen en daarmee de upgrade zelf doen.

Zit op oude woonkamer pc ook nog op 23H2. Wilde wel naar 24H2 gaan.. Maar dacht dat dit mij meer ellende zou geven.
Maar nieuwe build staat al cachyos op dus ga ik daarmee verder.
Zit ook niet op Age verification te wachten.
Dus moet ook nog maar eens zien welke linux distro hier niet in mee gaat.
Maar schijnt dat systemd het waarschijnlijk ook zou krijgen.
Stja dan zal ik helaas met cachyos naar grub moeten.

Ja zoiets kan ik proberen. Ik wil van te voren wel nog de c schijf vergroten. Dat kan een issue zijn.

Dat beheer is in elke Windows versie in te stellen en daarmee is dus ook de update te blokkeren.
Ja, helaas weet de gemiddelde gebruiker hier niets van... Anyhoo.... ik schrijf dit vanaf Linux Mint op mijn main machine. Sinds ik ben gemigreerd is life very easy op dit gebied.

Dat beheer is in elke Windows versie in te stellen en daarmee is dus ook de update te blokkeren.
inderdaad gewoon de nog wat policy instellen op de versie nummer waar je wilt blijven en dan komen er geen updates meer.

Check dan ook even op virussen/malware die dit mogelijk maakt.
Maar persoonlijk zou ik hem sws leeggooien (na een check op virussen/malware) en opnieuw beginnen.

Is gewoon te doen in windows zelf.
Er is zoveel te doen in Windows zelf maar dat wil niet zeggen dat ik daar altijd blind vertrouwen in heb, bovendien is ook de functionaliteit vaak wat beperkter bij de standaard ingebakken faciliteiten van Windows.

Er is zoveel te doen in Windows zelf maar dat wil niet zeggen dat ik daar altijd blind vertrouwen in heb, bovendien is ook de functionaliteit vaak wat beperkter bij de standaard ingebakken faciliteiten van Windows.

Daar zit genoeg functionaliteit in om een partitie te vergroten.. Meer heb je dan ook niet nodig.
Post automatically merged:

Tussen de c en d schijf zit een windows eigen partitie…

Je hoeft toch alleen de data partitie maar te vergroten.. Die boot partitie hoef je niet eens aan te zitten.

Tussen de c en d schijf zit een windows eigen partitie…

Ik heb zelfs een boot partitie en "herstel"partitie. Maar dat zijn partities waar je niet aan wilt zitten

D volume verkleinen, daarna komt er een niet toegewezen ruimte (unallocated space) vrij
Daarna de C volume "uitbreiden" met de niet toegewezen ruimte

in de afbeeldingen hieronder heb ik het onder C gedaan, maar het principe is hetzelfde als voor D.
Totaal nog geen 2 minuten werk. Piece of cake 8-)

Schermafbeelding 2026-04-06 165102.png

Schermafbeelding 2026-04-06 164952.png

Schermafbeelding 2026-04-06 165031.png

Zeker wel, want je moet eerst de herstelpartitie verwijderen om van c naar d te kunnen gaan qua verruimen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh