Microsoft verlengt gratis Windows 10-beveiligingsupdates met een jaar — maar daar moet je wel iets voor doen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Vanaf 14 oktober 2025 stopt de ondersteuning voor Windows 10 officieel, en dat gaat niet veranderen. Om gebruikers toch in staat te stellen Windows 10 veilig te blijven gebruiken, heeft Microsoft het Extended Security Updates-programma (ESU) beschikbaar gemaakt. Normaal kost dat $30 per jaar exclusief btw, met de optie om de ondersteuning nog langer te verlengen tegen extra kosten. Maar nu komt Microsoft met een manier om het eerste jaar gratis updates te krijgen — als je bereid bent iets kleins te doen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Je moet dus backup activeren of betalen met points....

Als je eenmaal in het ESU programma van een jaar zit, kan backup weer uitgeschakeld worden, en een online account uitgezet worden...

Waarom bieden ze dit zo vreemd aan? Wat voor info haalt MS uit deze backup?

Btw, als je je pc formatteert of Windows opnieuw installeert, moet je de handelingen herhalen. Om weer gebruik te maken van de ESU

Btw, als je je pc formatteert of Windows opnieuw installeert, moet je de handelingen herhalen. Om weer gebruik te maken van de ESU
Nee, als je opnieuw inlogt met je Microsoft account word ESU opnieuw geactiveerd. Ik neem aan dat dit wel aan de machine is gebonden.

Wat ik het artikel van Ars begreep is dat men gewoon graag wil dat je Windows Backup activeert, dat maakt het gewoon makkelijker om de overstap naar een nieuw pc te maken. Daarnaast is Microsoft al langer bezig om klanten te motiveren om in te loggen met hun Microsoft account in het gebruikers account, dat moet je nu dus ook doen.

Ik heb een all in one hier staan van Asus, grote kans dat ik daar 30 dollar aan besteed.
Wil die een jaar laten doordraaien met W10.
Aan Windows backup heb ik niet veel teduur en wil mijn data niet onnodig in de cloud.
Daarvoor heb ik mijn eigen backups wel doormiddel van mijn nassen.
Vd rest gewoon W11 en Linux/Mac OS.
Hmm een 2de op W10 als retro vd toekomst, die hangt dan niet aan het internet, net als mijn Xp/Vista/W7 pc's.

Je moet dus backup activeren of betalen met points....

Als je eenmaal in het ESU programma van een jaar zit, kan backup weer uitgeschakeld worden, en een online account uitgezet worden...

Waarom bieden ze dit zo vreemd aan? Wat voor info haalt MS uit deze backup?

Je kan net zo goed direct over naar windows 11.. En anders gewoon helemaal niet.
Zelfs met nieuwere cpus zou het via windows 11 betere support krijgen. Wat in 10 nooit gaat gebeuren.

Overigens draai ik alleen 11 voor tijdelijke analyze.. Als ik geheel over kan natuurlijk direct linux erop zetten.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh