Microsoft wil Windows 11 rustiger maken met minder advertenties en aanbevelingen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft zegt dat het werkt aan een “rustigere” versie van Windows 11, met minder promoties en aanbevelingen in onder meer het Startmenu en andere delen van het besturingssysteem. De aanpassing maakt deel uit van een bredere poging om het vertrouwen van gebruikers terug te winnen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Too little, too late!

Ik vermaak mij inmiddels prima met Bazzite en Kubuntu voor Gaming en HTPC gebruik.

Maar de grote angst zal voor M$ vooral bij Apple liggen.

En ik hoop dat Microsoft dit echt gaat voelen.... Luisteren naar consumenten doen ze al niet meer sinds Windows 8.
Geen gebruiker zit te wachten op advertenties in een startmenu, de verkenner of whatever. Of wil Co-Pilot of Office 365/OneDrive door de strot gedrukt krijgen.

Too little, too late!

Ik vermaak mij inmiddels prima met Bazzite en Kubuntu voor Gaming en HTPC gebruik.

Maar de grote angst zal voor M$ vooral bij Apple liggen.

En ik hoop dat Microsoft dit echt gaat voelen.... Luisteren naar consumenten doen ze al niet meer sinds Windows 8.
Geen gebruiker zit te wachten op advertenties in een startmenu, de verkenner of whatever. Of wil Co-Pilot of Office 365/OneDrive door de strot gedrukt krijgen.
De Macbook Neo zou echt wel voor veel gebruikers de overstap kunnen zijn van Windows naar Mac. Dit is de ideale gateway van Apple naar hun ecosysteem.

Gelukkig kun je ook alles gewoon weghalen, hier hoef je echt geen Microsoft certificated persoon voor te zijn!

Mint overwogen door die hardware restrictie, maar ik heb bij mijn ouders (beide bijna 90jr) toch gewoon de Windows11 geïnstalleerd ondanks dat dit volgens Microsoft niet zou kunnen. Wel getwijfeld over Linux, maar dan weet ik zeker dat ik iedere week op bezoek kan komen of telefonisch iets moet uitleggen. Als een soort van helpdesk zoals: om de Apple Airpods connecten, mijn nieuwe printer werkt niet, waarom kan ik de extra SSD niet meer openen?

Wat ik niet begrijp is dat Google hier niet inspringt om een soort van gratis desktop Android distro te lanceren. Voor de Android gebruiker direct herkenbaar omdat je dit kent vanuit je telefoon. Ik kom op mijn werkt mensen tegen die digitaal analfabeet zijn, maar niet op hun smartphone. Zelfs mijn ouders kunnen er goed mee omgaan.

Laatst bewerkt:
Best treurig dat het 5 jaar moet duren voordat feedback van klanten enig effect heeft, dat is voor zo'n groot bedrijf dat over bizar veel middelen beschikt een behoorlijke aanfluiting.

Gelukkig kun je ook alles gewoon weghalen, hier hoef je echt geen Microsoft certificated persoon voor te zijn!
Ik heb bij mijn ouders (beide bijna 90jr) gewoon de Windows11 geïnstalleerd ondanks dat dit volgens Microsoft niet zou kunnen. Wel getwijfeld over Linux, maar dan weet ik zeker dat ik iedere week op bezoek kan komen of telefonisch iets moet uitleggen. Als een soort van helpdesk zoals, om de Apple Airpods connecten, mijn nieuwe printer werkt niet, waarom kan ik de extra SSD niet meer openen?
Wat ik niet begrijp is dat Google hier niet inspringt om een soort van gratis desktop Android distro te lanceren. Voor de Android gebruiker direct herkenbaar omdat je dit kent vanuit je telefoon. Ik kom op mijn werkt mensen tegen die digitaal analfabeet zijn, maar niet op hun smartphone. Zelfs mijn ouders kunnen er goed mee omgaan.
ChromeOS is ook een prima alternatief en veel webapps zijn goed bruikbaar.

ChromeOS is ook een prima alternatief en veel webapps zijn goed bruikbaar.
Ga ik zeker uitproberen, want ik wilde al een tweede boot maken met een bank zaken alternatief zodat ze ook kunnen wennen. Is userexperience ook hetzelfde als Android op de telefoon? Het gaat mij erom dat ze het Android gevoel vanuit de telefoon terug herkennen! Om de Tweakers betweters voor te zijn, ja, ik snap ook dat de screen touch functies niet zullen werken op de monitor.

Ga ik zeker uitproberen, want ik wilde al een tweede boot maken met een bank zaken alternatief zodat ze ook kunnen wennen. Is userexperience ook hetzelfde als Android op de telefoon? Het gaat mij erom dat ze het Android gevoel vanuit de telefoon terug herkennen! Om de Tweakers betweters voor te zijn, ja, ik snap ook dat de screen touch functies niet zullen werken op de monitor.
ChromeOS heeft niet echt touch nodig. Het werkt prima, op goedkope (oude) hardware.

eerst 3 stappen naar voren en dan weer 1 terug.
Enigste wat ik van windows nog zou gebruiken is een ltsc versie.. Voor de rest weinig animo meer voor.
Ik denk dat die misselijk makende features een gedeelte van het probleem is.
Maar continu problemen met diverse updates ook wel flink mee telt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh