Mijn Retrobright ervaringen

En de volgende opgeknapt

1745873377532.png

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De voorkant is witter dan de zijkant van het metaal.

Beter dan het pisgeel. Dat dan weer wel.

Trekt wel weer bij na verloop van tijd

Resultaat mag er wezen (y). Vroeg mij alleen af hoelang dit zo blijft totdat hij weer vergeeld. Zelf heb ik het retrobright methode ooit uitgevoerd op mijn oude spel consoles en uit ervaring kwamen het gele kleur weer terug na max 2 jaar. Nu heb ik ergens gelezen dat als je nano coating voor kunststof gebruikt het vergeeld proces kan vetragen tot 5 jaar.

Bijlagen

• InCollage_20221114_190924169.jpg
    InCollage_20221114_190924169.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 22
Resultaat mag er wezen (y). Vroeg mij alleen af hoelang dit zo blijft totdat hij weer vergeeld. Zelf heb ik het retrobright methode ooit uitgevoerd op mijn oude spel consoles en uit ervaring kwamen het gele kleur weer terug na max 2 jaar. Nu heb ik ergens gelezen dat als je nano coating voor kunststof gebruikt het vergeeld proces kan vetragen tot 5 jaar.

Thx, ja is ongeveer 1 tot 2 jaar met de methode die ik heb toegepast. Voor de langere termijn oplossing hoef je hier niet aan beginnen. Dan kun je in geval van een PC behuizing zonder opdrukken beter kiezen voor overspuiten in een 2K Satin Beige. (Volgens mij RAL 1001) Dat wordt met jouw consoles lastig met de opdrukken.
Nano coating heb ik mij nog niet in verdiept. Probleem is dat UV licht het produkt vrij snel weer in oude staat terug brengt.
Dat zie je ook bij mensen die kunstof koplampen van autos schuren en polijsten. Het beste is dan een UV werende 2K blanke lak erop aanbrengen na polijsten, anders zijn je koplampen zo weer lelijk.

Ik heb alleen zelf nog nooit met 2K lakken gewerkt, maar ga het binnenkort doen op een scooter..(kappen rond de brandstoftank) Dat hoeft niet mega strak erop, en is meer om op te oefenen. Maar als dat wel lukt is dat wel een motivatie om eens een PC behuizing aan te pakken.
De lakken voor de scooter heb ik al, incl een houder. Die laatste was wel een eis, want ik krijg altijd kramp in de vingertoppen van die spuitbussen tijdens gebruik.

Maargoed...
Back on topic Haha!

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh