MSI MEG X870E Godlike X Review. Het meest ultieme moederbord ooit

Lid geworden
mrt 6, 2017
ATX is bijna sinds mensenheugenis de standaard voor moederborden. De MSI X870E Godlike X biedt min of meer een blik op de toekomst en in de gedachten van de ontwerpers van MSI. Kortom: een product om bij te likkebaarden en weg te dromen. Als je een dikke portemonnee hebt, kun je hem nu al in je systeem bouwen. De Godlike-serie bestaat tien jaar, vandaar de X in de naam van dit model. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Juweeltje. Eigenlijk zou de producent een kast in passende kleurstelling en met voldoende "inkijk" moeten aanbieden. Heerlijk exemplaar om wel tot zijn max te benutten, alleen is dan uiteindelijk die 1250 euro denk maar een fractie van de totale investering. Maar mooi dat men zulke dingen maakt. Innovatie vereist durf.

Juweeltje. Eigenlijk zou de producent een kast in passende kleurstelling en met voldoende "inkijk" moeten aanbieden. Heerlijk exemplaar om wel tot zijn max te benutten, alleen is dan uiteindelijk die 1250 euro denk maar een fractie van de totale investering. Maar mooi dat men zulke dingen maakt. Innovatie vereist durf.
Ik ga op de CES even bij ze kijken.

Ziet er in elk geval top uit en het laat inderdaad zien wat er mogelijk is nu en over een paar jaar op "normale" moderborden.
Tja de prijs.. wat de gek ervoor wil geven vermoed ik dan? Het enige dat ik dan jammer vind is dat het zoveel features heeft maar dan toch tegen de limieten aanloopt (of er zelfs ver over gaat) van de processor wxaarvoor dit bard gemaakt werd. Was het dan niet beter geweest om er een Threadripper of Xeon in te duwen? Zo kan je wel alle features gebruiken die dit bordje biedt ;)

Uiteraard ben ik nu aan het muggenziften omdat ik het bord toch nooit zal kopen en dan haal ik deze redenen aan waarom ik het niet heb gekocht :ROFLMAO:

Ziet er in elk geval top uit en het laat inderdaad zien wat er mogelijk is nu en over een paar jaar op "normale" moderborden.
Tja de prijs.. wat de gek ervoor wil geven vermoed ik dan? Het enige dat ik dan jammer vind is dat het zoveel features heeft maar dan toch tegen de limieten aanloopt (of er zelfs ver over gaat) van de processor wxaarvoor dit bard gemaakt werd. Was het dan niet beter geweest om er een Threadripper of Xeon in te duwen? Zo kan je wel alle features gebruiken die dit bordje biedt ;)

Uiteraard ben ik nu aan het muggenziften omdat ik het bord toch nooit zal kopen en dan haal ik deze redenen aan waarom ik het niet heb gekocht :ROFLMAO:
Ben nu al benieuwd wat je vind van het bordje uit de review van morgen:)

Ben nu al benieuwd wat je vind van het bordje uit de review van morgen:)
Nu al helemaal!!

Ik heb net een nieuwe computer samengesteld trouwens, heb de aanpassingen al in mijn profiel staan. Ik ben tegen de stroom in voor Team Blauw gegaan..

Nu al helemaal!!

Ik heb net een nieuwe computer samengesteld trouwens, heb de aanpassingen al in mijn profiel staan. Ik ben tegen de stroom in voor Team Blauw gegaan..
Haha, mijn primaire werkcomputers zijn ook voorzien van een chip uit het blauwe kamp:)

Haha, mijn primaire werkcomputers zijn ook voorzien van een chip uit het blauwe kamp:)
Gek eigenlijk, maar ik had eerst een minisforum besteld (MS-02 Ultra) en toen ik daarover aan het lezen was kwam ik eigenlij ktot de constatatie dat dit wel een goede deal was maar als ik zelf zou bouwen ik eigenlijk goedkoper zou uitkomen (de RAM en SSD prijzen niet in acht genomen). En dit is me eigenlijk ook wonderbaarlijk gelukt. Ruwweg heb ik voor de prijs van de barebone nu een hele computer (inclusief SSD en geheugen (wel maar 32Gb)), uiteraard wel wat groter, maar dat vond ik helemaal niet erg eerlijk gezegd.
Het viel me in mijn zoektoch trouwens op hoe weinig borden een 10Gb aansluiting hebben en hoe laag de specs voor de Intel borden tegenwoordig zijn.. Op mijn bordje van Asus zit zelfs geen Intel NIC en de wifi kaart is ook niet van Intel..

Maar ben benieuwd naar de review van morgen ;)

Gek eigenlijk, maar ik had eerst een minisforum besteld (MS-02 Ultra) en toen ik daarover aan het lezen was kwam ik eigenlij ktot de constatatie dat dit wel een goede deal was maar als ik zelf zou bouwen ik eigenlijk goedkoper zou uitkomen (de RAM en SSD prijzen niet in acht genomen). En dit is me eigenlijk ook wonderbaarlijk gelukt. Ruwweg heb ik voor de prijs van de barebone nu een hele computer (inclusief SSD en geheugen (wel maar 32Gb)), uiteraard wel wat groter, maar dat vond ik helemaal niet erg eerlijk gezegd.
Het viel me in mijn zoektoch trouwens op hoe weinig borden een 10Gb aansluiting hebben en hoe laag de specs voor de Intel borden tegenwoordig zijn.. Op mijn bordje van Asus zit zelfs geen Intel NIC en de wifi kaart is ook niet van Intel..

Maar ben benieuwd naar de review van morgen ;)
Euh, de b860 tomahawk is naar mijn mening een van de leuke betaalbare borden van het moment voor intel met Killer 5gigabit en WiFi 7. Ik heb er een liggen voor een test waar ik mee bezig ben, de b850 heb ik ook, zoals je in sommige kasten en koeler reviews kunt zien. Ik gebruik in mijn primaire werkpc een MSI z890 Ace, met 10 gig. 10 gigabitchippies zijn nog steeds relatief duur en de wereldwijde vraag is niet heel groot. Je ziet dat de grote fabrikanten nu met refreshes voor de AMD-modellen komen, maar niet voor Intel.

Euh, de b860 tomahawk is naar mijn mening een van de leuke betaalbare borden van het moment voor intel met Killer 5gigabit en WiFi 7. Ik heb er een liggen voor een test waar ik mee bezig ben, de b850 heb ik ook, zoals je in sommige kasten en koeler reviews kunt zien. Ik gebruik in mijn primaire werkpc een MSI z890 Ace, met 10 gig. 10 gigabitchippies zijn nog steeds relatief duur en de wereldwijde vraag is niet heel groot. Je ziet dat de grote fabrikanten nu met refreshes voor de AMD-modellen komen, maar niet voor Intel.
Dat bedoelde ik dus, weinig :-)
En ik moet ook toegeven dat het maar zelden is dat er nog een Gigabit poortje op zit (gelukkig) maar meestal dus een 2.5Gb (hetgeen voor 95-95% van de gebruikers eigenlijk al teveel van het goede is natuurlijk.
En er zijn zeker hele mooie bordjes te krijgen tegenwoordig voor alle platformen maar uiteraard voor Intel wat minder en dat is eigenlijk heel normaal.. Als ze elke genratiewissel van voet wisselen wordt het moeilijk om die zomaar te vervangen..
Daar moeten ze misschien toch eens over nadenken. Ik snap wel dat bij elke nieuwe generatie je nieuwe features wil inbouwen maar als mensen de keuze hebben tussen een platform waar je je CPU makkelijk kan vervangen (en dus als je een nieuwe PC bouwt een goedkopere "oude" processor kan kopen en naarmate je meer geld hebt daar top of the line in kan steken tegenover een ander platform waar je bij elke generatiewissel moet veranderen van moederbord.
Ik zit er niet mee, koop haast nooit een upgrade processor en vervang liever het hele systeem, maar ik denk dat er heel wat consumenten zijn die zo niet denken..

De reden dat er nu wat minder Intel-aanbod is, is de verminderde vraag. Er ligt nog genoeg op voorraad en die slinkt niet heel erg hard. Je ziet bij AMD de omgekeerde beweging. Een high-end AMD-bord was voorheen zeldzaam en nu heeft zelfs dit pareltje AM5. In de praktijk zijn voor de markt de verschillende sockets niet zo’n probleem. Veel mensen upgraden een processor niet op een bestaand bord en kopen vaak een compleet nieuw systeem. Overigens is het op dit moment best interessant om een side step te doen als je een wat ouder am5-systeem hebt en het bord te vervangen door een moderner exemplaar.

Ik vind MSI borden prachtig en oprecht goed voor doorsnee consumenten. Echter. Zodra het onder nul gaat direct kapot of duurt niet lang. En daarom geen optie voor extreme’s zoals ik.
Het leven voor overklokkers begint immers pas vanaf -190C…

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh