Mooi bordje toch. Vraag me altijd wel af waarom je wifi op zo'n ding wilt. Kan me niet voorstellen dat iemand zo'n bord koopt, met tig andere mooie en dure componenten in een kast stopt en dan draadloos aansluit. Of ben ik dan oldskool?
Wifi betekend ook onboard blue tooth erbij.
Voor mijn woonkamer pc maak ik daar momenteel veel gebruik van.
- Draad loze hoofdtelefoon van sony kan zo easy connecten met de computer in Cachy OS.
- Aangezien mijn 27 inch 1440P QD-OLED geen speakers heeft, heb ik daarvoor een simpele creative GS5 soundbar onder gezet.
Het is een woonkamer pc aan een simpel bureautje en dan wil ik zo min mogelijk apparaten hebben staan zoals losse speakers of losse sub-woofer.
De soundbar is een hele verbetering tegenover de pc speakers, die normaal al vrij waardeloos waten. Dan heb ik het over de klank die meestal hol klinken.. En een beperkte maximale volume die er maar eruit kan komen. En zo klinken het ook bij andere monitoren het geluid weer anders.. Wil je beetje goed geluid eruit hebben word dat heel lastig. Is niet veel voor te krijgen.
En meeste moderne monitoren worden er geen speakers meer erin gezet.. (ze waren in een bepaald geval toch al vrij nutteloos om ze erin te hebben)
Met de soundbar kan ik op diverse punten connecten
-Bleutooth
-Optisch (toslink)
-3,5 inch
- USB A- naar USB C kabel.
Wifi vind ik op KDE Desktop omgeving vrij waardeloos. Goede internet connectie is wel heel belangrijk hier, omdat je vrij veel updates daar vandaan haal.
Ethernet kabel is stabieler en sneller.
Maar blue tooth is zeker in beperkte gevallen best wel handig om te hebben. Kan er i.i.g niet meer zonder.
De soundbar is zo handig dat het ding niet meer groot is dan een buis die weinig ruimte in neemt en overal mee te connecten is.
60watt voor beetje woonkamer is prima genoeg.