MSI MPG Z890 Edge WiFi Review. Chic gemak in wit

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dit is het vierde moederbord van MSI dat we in een review aan je voorstellen. De Edge is ook een model in het ATX-formaat. Het meest opvallende ervan is de witte kleur, maar ook op andere fronten is dit moederbord van 450 euro een aantrekkelijke keuze. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zo zeg, dat is een indrukwekkend moederbordje. Met een evenzo indrukwekkende prijs!
Toch hoeft een goed mobo niet duur te zijn. Ik heb thuis een server draaien op een Asrock B85M Pro4 moederbord. Dat is een mATX-bordje van 50 piek uit 2014, ooit gekocht voor de PC en later in de server gekomen. Het systeem draait 24/7 sinds 2017 en is voorzien van een Core i5 4400, 32 GB DDR3, 3 HDD's (totaal 27 TB) en 2 SSD's (750 GB). Er draaien enkele virtuele machines onder Hyper-V, waaronder een Ubuntu Server, waarop dan weer ruim 30 Docker containers draaien. Alle drives worden automatisch na zoveel tijd uitgeschakeld, de OS'sen en VHD's draaien op de SSD's en de CPU heb ik gethrottled op 25%, waardoor door al deze maatregelen de machine in idle mode ergens tussen de 20-30 W verbruikt.
Dus voor nog geen 50 piek is dit best een goede deal geweest :)

Zal vanavond de review eens lezen...

Wat me wel opvalt aan de white moederborden is dat ik die van tegenwoordig echt lelijk vind. Ten tijde van de z87/97 had je de MSI Krait met witte accenten, dat vond ik persoonlijk mooi.

De moederborden die ik nu tegenkom, vind ik er maar goedkoop uitzien. Het wit is te overheersend.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh