Naar de eeuwige jachtvelden....

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Dit gaat over Hardware die stuk is (gegaan)
Wat voor hardware is er bij jou overleden?
Bewaar je het nog?

De serie staat er wel een beetje bekend om.

4 videokaarten, allemaal getest. Artifacts, vastlopen, herstarten van de PC... pasta's waren vervangen etc. Niet stabiel meer te krijgen.
Ik "bewaar" ze nog even om er over na te denken wat ermee te doen.

vlnr:

ATI 9550 AGP 8X 128MB
9600XT 128MB
9700 PRO
9800 SE AIW

1744468116917.png

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Hoe komt die neo 2 platinum zo kapot?
Als die niks meer doet, eens proberen om het bios opnieuw te flashen.

Dat was het mij niet meer waard om dingen ermee te gaan proberen.
Zat geen leven meer in

Nou op Internet krijg je prima geld voor als die het zou doen.. Of iemand die het voor jou wilt proberen te flashen.

Nou op Internet krijg je prima geld voor als die het zou doen.. Of iemand die het voor jou wilt proberen te flashen.

Die kosten van op en neer verzenden, en wat de "hobbyist" daar nog voor wil hebben, wegen niet op tegen wat het nog oplevert.
Heb dat in verleden weleens gevraagd voor een mobo met RTC clock die ik wilde vervangen voor een wisselbare DIP Socket.....
Heb nu de spullen wel dat ik dat nog zelf kan doen. Maar dingen laten uitbesteden....no way!

Het 1e (zwarte) Logitech K650 toetsenbord ook al binnen 2 jaar naar de gallemiezen. Dat belooft wat voor de 2e (witte) die ik ook dagelijks gebruik....
Ik heb hem nog even uit elkaar gehaald om te kijken of ik er iets aan kon zien, maar die printen zagen er gewoon als nieuw uit. Op een andere PC ook hetzelfde probleem (De "a" niet registreren)
Dat wordt in elk geval geen Logitech meer.

Eind oktober 25 had ik een Logitech G502 X muis gekocht....
Gisteren deden de linker en rechtermuisknop het ineens niet meer. Net als de back knop, forward deed wel iets.
Googlen leidde me al snel tot een dode muis.
Nog op andere systemen geprobeerd, maar hetzelfde issue.
Deze gaat dus RMA....
Nog geen 2 maanden oud!

Laatst al een toetsenbord.....Gaat de kwaliteit van Logitech zo hard achteruit?

Ik lees steeds vaker dat de kwaliteit van Logitech achteruit rolt.
Sterker nog, twijfel om in de toekomst nog voor dit merk te gaan.
In het verleden was het degelijke kwaliteit!

Klopt, mijn oude Logitech pilot muizen doen het nog steeds. En ook de M500's werken.

Met grote handen is de keuze gewoon wat beperkt. Die G502 X heeft wel een mooi formaat. Ik ben benieuwd of ik een nieuwe ga krijgen, of mijn geld retour....

En wat is het geworden qua muis? Weer voor Logitech gegaan?
Ja herken het probleem, heb ook grote handen.
Dan is de keuze wat beperkt helaas.

En wat is het geworden qua muis? Weer voor Logitech gegaan?
Ja herken het probleem, heb ook grote handen.
Dan is de keuze wat beperkt helaas.

Nee, een Razer Basilisk v3 26K dpi
Ik vind zo'n plateau waar je duim op kan rusten wel fijn

Ziet eruit als een leuke gaming muis.
Als ik snel lees, is de software wel minder dan logitech?

Ziet eruit als een leuke gaming muis.
Als ik snel lees, is de software wel minder dan logitech?
Eerlijk gezegd zit ik nooit in de software van muizen. Muis snelheid stel ik zoveel mogelijk in via de muis instellingen van Windows.

Het enige nadeel is dat de muis de RGB instellingen niet opslaat in de muis. Zonder de software kleurt de muis dus alle kleuren van de regenboog, wat niet past bij de oranje setting die ik normaal gesproken gebruik.
Het zou fijn zijn als Linux hier eens wat meer aandacht aan zou schenken.
Een tool als Wine werkt daarvoor niet, omdat die niet hardwarematig kan aanpassen/uitlezen.

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh