Noctua NH-D15 G2 LBC Review. De perfecte luchtkoeler voor AMD AM5

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Inderdaad de beste koeler van het moment. (punt andere lijn)

Maar je case moet er wel geschikt voor zijn natuurlijk. Ik heb zowat het hele gamma van Noctua draaien na jarenlang gezworen te hebben bij de Scythe Mugen en zijn opvolgers.
De eerste keer dat ik een fan van Noctua in handen kreeg was ik verbaasd over hoe zwaar die wel niet is.. En de kleurenstelling.. wordt nu gezien als een label voor kwaliteit en ik vind het ondertussen wel mooi... In mijn laatste build heb ik wel voor de zwarte versie gekozen van de NH-U12A Chromax omdat die pastte in mijn gekozen kast en deze joekel dus niet.

Inderdaad de beste koeler van het moment. (punt andere lijn)

Maar je case moet er wel geschikt voor zijn natuurlijk. Ik heb zowat het hele gamma van Noctua draaien na jarenlang gezworen te hebben bij de Scythe Mugen en zijn opvolgers.
De eerste keer dat ik een fan van Noctua in handen kreeg was ik verbaasd over hoe zwaar die wel niet is.. En de kleurenstelling.. wordt nu gezien als een label voor kwaliteit en ik vind het ondertussen wel mooi... In mijn laatste build heb ik wel voor de zwarte versie gekozen van de NH-U12A Chromax omdat die pastte in mijn gekozen kast en deze joekel dus niet.
Ik heb op een paar testsystemen die niet per se de hoogste cpu performance nodig hebben de zwarte low profiles in gebruik.

Ik heb op een paar testsystemen die niet per se de hoogste cpu performance nodig hebben de zwarte low profiles in gebruik.
Zo heb ik er ook een paar draaien. Ik had op eentje een te hoge temperatuur, bleek dat de ventilator het begeven had (wat ik eigenlijk nog nooit gezien had op een koeler die toen pakweg anderhalf jaar was) maar mailtje naar Noctua met foto van een afgebroken blad en nieuwe zat op de bus.
Dat iets stuk gaat is niet erg, het is wat het bedrijf ermee doet als dit gebeurd dat je pas ziet wie echt goed is ;)

Ik vind het leuk dat we hier lokaal een heel goed product hebben en van Noctua krijg ik weer een wijntje. Gewoon leuk

Vrees dat wanneer ik mijn og U12A moet vervangen, de rest vd fans ook aan de beurt zijn..

CM-as-good-as-it-get-s.jpg

Vrees dat wanneer ik mijn og U12A moet vervangen, de rest vd fans ook aan de beurt zijn..

CM-as-good-as-it-get-s.jpg

11 intake tegen 4 outtake...
Volgens mij gaan die 4 losgekoppeld van de pwm sowieso wel draaien als die 11 staan te brullen.
Als je die 4 ook intake maakt, heb je een leuke compressor met het zijpaneel erop 😂😂😂

Ik merk zelf dat ik niet zoveel heb met die nieuwe ronde versie. Heb nog een tweetal htpcs met ook een chromax cpu cooler. Die zijn beide helemaal zwart maar wel vierkant

Ik moet eerlijk bekennen als ik iets zoek op het gebied van koelers is dit alleen als deze niet meer past op het aangeschafte systeem, ik dan altijd naar GamersNexus ga. Toevalling kwam ik gisteren deze nog tegen, met eindelijk, een heel mooi bevestigs systeem van Sudokoo voor de ventilator.

Ik moet eerlijk bekennen als ik iets zoek op het gebied van koelers is dit alleen als deze niet meer past op het aangeschafte systeem, ik dan altijd naar GamersNexus ga. Toevalling kwam ik gisteren deze nog tegen, met eindelijk, een heel mooi bevestigs systeem van Sudokoo voor de ventilator.

bij mij hebben ze heel wat krediet verspeeld.
Ik bekijk youtube vooral als entertainment en om ideën op te doen.
Sommige van wat er te koop is in de US is hier helemaal niet te krijgen en andersom ook. Prijzen zijn soms helemaal niet realistisch en niet te vergelijken en als je met een krom prijsvergelijk rekening houdt met prestaties kan een uitermate best (voor de prijs) presterende koeler in de US een hele slechte koeler zijn in Europa (of Azië of Africa of waar je je ook bevind).
Koele grafieken met vergelijk is den kik de beste manier. Moet je de beste hebben? Of is de 2e of 3e ook goed genoeg. Ieder maakt zijn eigen rekening natuurlijk :)

Als het die Linus of een andere influencer vergelijkt bv die AI idioot met dat masker, dan geef ik je gelijk. Maar zie zelf zijn test apparatuur die hij heeft en de bezoeken van mensen die het echt aan toe doen, zoals vanuit AMD/ Intel/Nvidia denk dan bv aan Tom Petersen. Ze nemen hem dus wel serieus. Daarbij is hij niet bang om zich te verzetten tov gerenommeerde firma’s zoals Asus.
Dat er enkele modellen niet in NL verkrijgbaar zijn dat is logisch, want dat zie je ook wel op Tweakers.
Ik heb ook zelf altijd heel grondig de testen doorlopen en mbv de Tweaker pricewatch mijn keuzes gemaakt. Ik ga bv echt niet €99,- extra betalen voor 1graad koeler.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh