Nova Lake: Intel maakt overklokken mogelijk goedkoper met Z970-chipset

Lid geworden
mrt 6, 2017
Eerder deze week zei Intel-topman Robert Hallock dat het bedrijf overklokken goedkoper wil maken voor zijn klanten. Hoewel er geen concrete beloften aan bod kwamen, is het goed mogelijk dat de volgende generatie Nova Lake-processors al toegankelijker moet zijn voor wie zijn processor wil tunen. Deze productlijn wordt rond eind dit jaar, begin volgend jaar verwacht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vroeger veel bezig geweest met overklokken maar het boeit mij nu totaal niet meer, redelijk betaalbare processors hebben tegenwoordig ruim voldoende rekenkracht voor alle gangbare taken.
Aangezien m'n interesse al een tijdje ligt bij ITX builds en mini pc's zit ik ook niet te wachten op hoger stroomverbruik, hogere temperaturen en daardoor toenemende geluidsproductie van de koeling.

inderdaad levensduur van huidige nieuwe gen processoren hebben een genoeg lange levensduur om zeker goede 6 jaren mee te gaan.
De 5800x3d bijvoorbeeld die al een stuk ouder is, is ook nog relevant in het huidige tijdsbestek.
AMD cpus zijn niet de moeite waard om te ocen. Het scheelt maar een kleine procent wat je extra hebt tegenover die nadelen die hier boven al genoegd worden.

Een Ryzen 7 9850X3D op zijn max 3% beter dan zijn voorganger...
Ik had eerder de overclock al teruggedraaid. Alleen de undervolt voor een betere boost is nog in werking.
En eerlijk gezegd doet de 9700x er ook niet voor onder.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh