Nvidia bereikt hoogste aandeel in videokaart verkopen ooit in 2025

Lid geworden
mrt 6, 2017
In het afgelopen jaar werden bijna 10 miljoen meer videokaarten verkocht dan in 2024. Daarmee is het afgelopen jaar een behoorlijk succesvol jaar geweest wat betreft de verkoop van videokaarten. Vooral Nvidia lijkt hier echter van te profiteren, want het bedrijf kreeg het volgens Jon Peddie Research voor elkaar om maar liefst 95% van de 44,28 miljoen verkochte videokaarten te verschepen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Een beetje jammer voor zowel AMD als Intel. Consumenten gaan nog altijd voor hetgeen ze kennen.. nVidia dus.
Ik heb nu nog een A2000 in mijn desktop maar ik zie' toch binnenkort te switchen naar een B50 van Intel.
Een kleine kanttekening misschien, ik game in het geheel niet op mijn computer en wil eigenlijk een voldoende krachtige GPU met voldoende geheugen om wat met AI te experimenteren en vermits ik al een Intel CPU heb complementeert dat goed met een Intel Videokaart (althans dat hoop ik ;) )

Een beetje jammer voor zowel AMD als Intel. Consumenten gaan nog altijd voor hetgeen ze kennen.. nVidia dus.
Een beetje gamer weet toch ook wel dat AMD en Intel ook GPU's maken?
Voor mij persoonlijk is het welke partij de snelste kaarten maakt. Als AMD of Intel volgende week met snellere kaarten dan die van Nvidia komt, stap ik direct over.

Een beetje gamer weet toch ook wel dat AMD en Intel ook GPU's maken?
Voor mij persoonlijk is het welke partij de snelste kaarten maakt. Als AMD of Intel volgende week met snellere kaarten dan die van Nvidia komt, stap ik direct over.
Tja, ik zou het niet weten vermits ik geen gamer ben ;)
Maar ik vermoed dat er toch nog veel mensen voor het bekende kiezen en vooral het negatieve onthouden hebben van AMD en Intel, namelijk driver issues met sommige games.

Ik ken weinig mensen die AMD zouden overwegen.. Maar het zijn ook die mensen die masaal op AMD zijn overgestapt die vroeger bij Intel zworen.

Als je echt naar de top kijkt is AMD AM5 oppemrachtig net als Nvidia met hun 5090. Maar wie koopt die allerduurste examplaren? Juist zo goed als niemand.. Maar iedereen kijkt daar wel naar en gaat dan voor een goedkopere variant. Dit is waar sites zoals Technology insiders en andere inspringen en ook verkondigen dat minder senlle varianten vaak interessanter zijn bij het andere kamp en prijs/prestatie eigenlijk beter zijn..

Het topmodel bepaald vaak nog wel wat met de rest van het gamma gebeurd..

Als je echt naar de top kijkt is AMD AM5 oppemrachtig net als Nvidia met hun 5090. Maar wie koopt die allerduurste examplaren? Juist zo goed als niemand.. Maar iedereen kijkt daar wel naar en gaat dan voor een goedkopere variant. Dit is waar sites zoals Technology insiders en andere inspringen en ook verkondigen dat minder senlle varianten vaak interessanter zijn bij het andere kamp en prijs/prestatie eigenlijk beter zijn..
En daar zit (vooral voor gamers) de crux, toen Nvidia de prijzen omhoog gooide ging AMD daar gretig in mee, maar toen de kaarten het qua performance niet meer bij konden houden met de top gingen ze in hun eigen woorden naar het middensegment. Maar tot nu toe is er ook in dat segment geen kaart die daadwerkelijk de vorige generatie overtrokken heeft,

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh