Nvidia GeForce RTX 6090, 6080 en 6070 gelekt: eerste specs van Nvidia’s Rubin-generatie duiken op

Lid geworden
mrt 6, 2017
Er zijn nieuwe, nog onbevestigde specificaties opgedoken van de volgende generatie grafische kaarten van Nvidia. Het gaat om de GeForce RTX 6090, 6080 en 6070, die gebaseerd zouden zijn op de aankomende Rubin-architectuur. De informatie moet met de nodige voorzichtigheid worden geïnterpreteerd, aangezien het om vroege leaks gaat en officiële bevestiging ontbreekt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik vind het een verstandige keuze. Ze hadden aal jaren geleden een focus moeten hebben op een zuinigere architectuur. NVIDIA kan als bedrijf een heel grootte impact hebben op het milieu door hun kaarten en verkopen. laat ze eerst eens investeren in minder verbruik en efficiëntie.

Ik vind het een verstandige keuze. Ze hadden aal jaren geleden een focus moeten hebben op een zuinigere architectuur.
Maar "meer rekenkracht" verkoopt nou eenmaal beter dan "zuiniger".
Zou jij 1000+ euro uitgeven aan een nieuwe kaart die nauwelijks sneller is dan je huidige maar wel zuiniger?

De vooruitgang stagneert duidelijk. Opzich prima. Dan blijft oudere hardware ook meer relevant.
Doet me denken aan Intel's Tik-tok principe van vroeger. Eerst grote verbetering (tik) , dan kleinere stap, tok (met beperkte verbetering op gebied van verbruik en performance) om daarna bij de nieuwe tik een grotere sprong voorwaarts te maken (vermindering in die size en grote stap voorwaarst op gebied van performance en architectuur).

Dat het milieu voorgoed er aan gaat maakt niet uit natuurlijk... Ach oude dan 80 tot 100 worden we toch meestal niet.

Dat het milieu voorgoed er aan gaat maakt niet uit natuurlijk... Ach oude dan 80 tot 100 worden we toch meestal niet.
Videokaarten verbruiken elektriciteit en dat kun je duurzaam opwekken. Ik denk dat vooral daar de focus op moet liggen als je het milieu wilt "redden".

Ik denk dat als een paar jaar de focus op zuinigheid ligt en je halveert het verbruik minimaal dan kan je vanaf daar wer verder. En dan heb je ook minder compensatie nodig.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh