Nvidia RTX PRO 6000 van €17.000 krijgt opnieuw te maken met gesmolten 16-pins kabel

Lid geworden
mrt 6, 2017
Een Nvidia RTX PRO 6000 Blackwell Workstation Edition van ruim €16.000 is opnieuw het slachtoffer geworden van een gesmolten 16-pins voedingsconnector. De professionele videokaart, die momenteel vanaf ongeveer €16.147 verkrijgbaar is, kreeg schade aan de voedingsaansluiting nadat de kabel bij een ASRock-voeding oververhit raakte. De betreffende kaart heeft een maximaal stroomverbruik van 600 watt en werd gebruikt in combinatie met een ASRock Taichi TC-1650T van 1.650 watt. Juist deze voeding beschikt over een speciale beveiliging die moet voorkomen dat de 12V-2x6-connector gevaarlijk heet wordt. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Om heel eerlijk te zijn valt 600 watt verbruik voor die specifieke kaart nog wel mee, ik denk dat voor consumenten een mid-range gaming GPU ook al wel rond de 300 watt zit. Zou me daarom niet verbazen als de fout niet zozeer in de apparatuur zelf zit maar aan het persoon dat dit aangesloten heeft. Maar dat is pure speculatie aan mijn kant.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh